סגור

החות'ים: איראן לא הייתה מעורבת בהחלטה על תקיפת תל אביב בכטב"ם

ההרוג מפגיעת הכטב"ם בתל אביב - יבגני פרדר; גורמים ישראלים: "נגיב. פעולה בתימן - על השולחן"; מטחים לצפון, חיל האוויר תקף בדרום לבנון;  חוסל קצין המודיעין הצבאי של חטיבת העיר עזה, שהסתתר במתחם אונר"א; היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: מצפה שנאום נתניהו בקונגרס לא ייראה כמו זה שהיה ב-2015

23:30 - החות'ים: איראן לא הייתה מעורבת בהחלטה על תקיפת תל אביב בכטב"ם. נאסר א-דין עאמר, אחד מדוברי החות'ים, טען כי "איראן לא הייתה מעורבת בהחלטה לתקוף את תל אביב. עדכנו אותם אחר כך". (ynet)
22:45 - סאליבן: ביקורו של נתניהו בארה"ב צריך לעסוק במלחמה בטרור ובהפסקת אש. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר כי בעת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, הנשיא ביידן ידון עמו בהגעה להפסקת אש ובעסקה לשחרור החטופים. עוד הוא אמר כי הוא מצפה שנאומו של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס "לא ייראה כמו שהיה ב-2015. זו הציפייה שלנו. זה צריך לעסוק באיך אפשר לעבוד יחד במלחמה בטרור ובהגעה להפסקת אש. אם זה יקרה או לא, נדבר עם שותפינו הישראלים לקראת הנאום". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
21:00 - חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. חיל האוויר תוקף יעדים של חיזבאללה באזור העיירה בלידא שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
17:40 - שב"כ וצה"ל: חוסל קצין המודיעין הצבאי של חטיבת העיר עזה, שהסתתר במתחם אונר"א. צה"ל ושב"כ הודיעו כי בתקיפה משותפת אתמול במתחם אונר״א בשכונת זייתון חוסל עאדל חמדיה, קצין המודיעין הצבאי של חטיבת העיר עזה בחמאס. בהודעה נמסר כי משנת 2019 חמדיה היה אחראי על הפעלת האיסוף ובניית תמונת המודיעין החטיבתית לקראת הטבח הרצחני בשבעה באוקטובר. במהלך המלחמה שימש כאחראי על הכוונת פעילויות התקפיות לעבר כוחותינו, וגיבוש תמונת המודיעין אודות הכוחות המתמרנים. (יואב זיתון)
17:35 - הפנטגון הכחיש את הטענה כי ארה"ב יירטה 3 כטב"מים ששיגרו החות'ים. הפנטגון הכחיש את הדיווח ברשת "אל ערביה" הסעודית, לפיו ארה"ב יירטה שלושה כטב"מים במתקפה ששיגרו החות'ים לישראל במהלך הלילה - ובה פגע כטב"ם בבניין בתל אביב. בכיר במשרד ההגנה האמריקני מסר ל-ynet כי "אין פעולה מבצעית שיכולה לתמוך בטענות האלה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
14:26 - הותר לפרסום: ההרוג מפגיעת הכטב"ם - יבגני פרדר, בן 50 מתל אביב. תושב תל אביב יבגני פרדר (50) הוא ההרוג מפגיעת הכטב"ם הלילה בתל אביב.(מאיר תורג'מן)
14:18 - צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון. על רקע המטחים לגליל, צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון, שם דיווחו בין היתר על תקיפות בעיירות חולא ועייתא א-שעב.
14:04 - מהבוקר: כ-70 רקטות שוגרו מלבנון לגליל. כ-70 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל הבוקר. 15 מהרקטות נורו במטח האחרון. (יואב זיתון)
13:46 - נתניהו ערך התייעצויות, גורמים ישראלים: "תהיה תגובה. פעולה בתימן - על השולחן". ראש הממשלה בנימין נתניהו התעדכן בזמן אמת, כבר במהלך הלילה, באירוע הכטב"ם בתל אביב, וסיים כעת הערכת מצב ביטחונית טלפונית, בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון. כך נמסר מלשכת רה"מ. במקביל, גורמים בישראל אמרו ל-ynet כי "תהיה תגובה לירי הכטב"ם האיראני על ידי החות'ים. היא תבוא. האופציה לפעולה על אדמת תימן על השולחן ואין לפסול שהתגובה תהיה שם". ההערכה בישראל היא שיעד התקיפה היה שגרירות ארצות הברית. "זה נבחן, אך מסתמן שזה לא במקרה נפל שם. זה כנראה היה היעד שלהם", אמרו אותם גורמים. (איתמר אייכנר)
13:39 - המטח לגליל: 15 רקטות נורו מלבנון, כמה יורטו. 15 רקטות נורו מלבנון במטח האחרון לעבר הגליל. כמה מהרקטות יורטו.
13:30 - עוד אזעקות בגליל המערבי. אזעקות נשמעו במנות, נווה זיו, אילון, עבדון ומעיליא.
13:13 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות נשמעו בכברי, יערה, עבדון, אדמית וערב אל עראמשה.
12:57 - מקור ישראלי לערוץ סעודי: בודקים אם שגרירות ארה"ב בת"א הייתה יעד הכטב"ם. מקור ישראלי אמר לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי "אנו בודקים אם שגרירות ארה״ב הייתה היעד" של הכטב"ם שהתפוצץ הלילה בתל אביב, וציין בנוסף: "נחקור את מעורבותה של איראן בשיגור הכטב"ם". (חגי לפ)
12:15 - נפילות במטולה, אזעקות בלתי פוסקות בגליל. אזעקות נשמעו בשורת יישובים בגליל, בהם שומרה, אבן מנחם וזרעית. מוקדם יותר, שני שיגורים נפלו במטולה. (יאיר קראוס)
11:55 - גלנט מאיים על איראן והחות'ים: "נבוא חשבון עם כל מי שפוגע בנו". שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב מבצעית לאחר פגיעת הכטב״ם בתל אביב, שבה השתתפו בין היתר הרמטכ״ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליוה ורמ"ט חיל האוויר עומר טישלר. גלנט אמר בתום הדיון כי "מערכת הביטחון פועלת כדי לחזק מיידית את כלל מערכי ההגנה, ותבוא חשבון עם כל מי שפוגע במדינת ישראל או משלח טרור כנגדה. קיימתי הבוקר הערכת מצב כדי לעמוד מקרוב על הצעדים הנדרשים לחיזוק מערכי ההגנה האווירית לאור אירועי הלילה ועל הפעולות המודיעניות והמבצעיות נגד האחראיים לירי ושולחיהם". כך נמסר מלשכת שר הביטחון. (יואב זיתון)

6 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט 17.3.24
שר הביטחון יואב גלנט 17.3.24
שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
11:39 - דובר צה"ל: מתגברים הסימנים שחיסול מוחמד דף הצליח. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס לניסיון החיסול של מנהיג חמאס מוחמד דף, ואמר כי מתגברים הסימנים שהחיסול צלח. הגרי ציין כי דף ישב בעת התקיפה ליד מפקד חטיבת חאן יונס, ראפע סלאמה, שחיסולו אושר על-ידי צה"ל ושב"כ. (יעל צ'כנובר)
11:34 - דובר צה"ל: "הכטב"ם שוגר מתימן, זה כלי טיס איראני ששודרג". דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בהצהרה כי מתחקיר ראשוני עולה שהכטב"ם שהתפוצץ בתל אביב הוא כלי איראני ששודרג לצורך הטיסה לעבר ישראל מתימן. "איום הכטב"מים הוא איום שאיתו אנו מתמודדים. עד כה נורו עשרות מהם מתימן ויורטו על ידי כוח המשימה האמריקני וכוחות חיל האוויר. אנחנו בודקים מדוע הכטב"ם לא זוהה כאיום". (יעל צ'כנובר)

6 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)

11:17 - חיזבאללה: שיגרנו עשרות רקטות לגליל. חיזבאללה לקח אחריות על הירי לאזור אבירים, וטען כי שיגר "עשרות טילי קטיושה". (חגי לפ)
10:57 - אזעקות באזור מירון. אזעקות נשמעו באזור מירון, בין היתר בסאסא, צבעון ובית ספר שדה מירון.
10:27 - החות'ים: "מוכנים לכל תגובה של ישראל נגד תימן". אחרי פיצוץ הכטב"ם ששיגרו שליחי איראן בתימן הלילה לתל אביב, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, מוחמד בוחייתי, אמר בריאיון לערוץ הקטארי "אל-ערבי": "אנחנו מוכנים לכל תגובה של ישראל נגד תימן". (חגי לפ)
08:18 - הרמטכ"ל כינס הערכת מצב: "אין מודיעין שהייתה כוונה לפגוע בשגרירות ארה"ב". הרמטכ"ל הרצי הלוי כינס הערכת מצב ראשונית לפני כשעתיים, והנחה לחקור את פגיעת הכטב"ם בתל אביב גם בפן המודיעיני והטכנולוגי. בצבא אומרים כי "אין מודיעין שהייתה כוונה לפגוע בשגרירות האמריקנית. תהיה הערכת מצב נוספת בהמשך הבוקר. אנו במלחמה ארוכה, וההגנה האווירית לא הרמטית. לצד העובדה שהפלנו בהצלחה מטרה ממזרח, אנו מתחקרים את האירוע הזה. ראינו מסלולים של כטב"מים שניסו להטעות אותנו ושינו כיוון מעוף במהלך הטיסה". (יואב זיתון)

6 צפייה בגלריה
ה רמטכ"ל הרצי הלוי
ה רמטכ"ל הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)

08:15 - צה"ל על הפיצוץ בת"א: הכטב"ם לא הופל עקב טעות אנוש. בצה"ל התייחסו לפיצוץ הכטב"ם בתל אביב ומודים כי מדובר ב"אירוע רע שלא צריך לקרות, וחיל האוויר לוקח אחריות מלאה, כמגן שמי המדינה". בדיקה ראשונית העלתה שהפגיעה התרחשה ב-03:12 בלילה, ובדיעבד הכטב"ם, שטס במשך שעות רבות, זוהה במערכות הגילוי בחלק מנתיב הטיסה, אך לא הופל בגלל טעות אנוש. בצה"ל מתחקרים את כלל כיווני ההגעה של הכטב"ם, ולא פוסלים את כיוון מקור השיגור - לא בהכרח על-ידי החות'ים, למרות שלקחו אחריות על הפעולה. במקביל, הלילה הופלה מטרה נוספת על-ידי צה"ל, שהתקרבה לישראל ממזרח. "הכטב"ם היה צריך ליפול. זו תקלה. הייתה אפשרות להפילו", ציינו בצבא. (יואב זיתון)

6 צפייה בגלריה
שברי הכטב"ם ב תל אביב
שברי הכטב"ם ב תל אביב
שברי הכטב"ם בתל אביב
(דיווח: EPA)
07:42 - דיווח: ארה"ב יירטה טיל בליסטי ו-3 כטב"מים ששיגרו החות'ים, הרביעי פגע בת"א. ברשת "אל ערביה" הסעודית דווח כי החות'ים שיגרו הלילה טיל בליסטי וארבעה כטב"מים. לפי הדיווח, ארה"ב יירטה את הטיל ושלושה מהכטב"מים, אך הרביעי הוא זה שפגע בתל אביב. (ליאור בן ארי)
07:31 - ארה"ב על הפיצוץ בת"א: אנו חוקרים יחד עם ישראל את מקור הפיצוץ - ואת היעד. דובר מטעם מחלקת המדינה של ארה"ב התייחס לתקיפת הכטב"ם שהתפוצץ בתל אביב, ואמר ל-ynet כי "לא נגרם נזק לבניין השגרירות בעיר, ואין לנו דיווחים על פציעות של הצוות שלנו. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם הרשויות הישראליות כדי לחקור באופן מלא את מקור הפיצוץ, ואת היעד המיועד לו". הדובר הוסיף כי "השגרירות שלנו בירושלים ומשרד סניף השגרירות בתל אביב מוכנים לספק סיוע קונסולרי לכל אזרח אמריקני הזקוק להם".(דניאל אדלסון, ניו יורק)

6 צפייה בגלריה
זירת נפילת הכטב"ם ב תל אביב
זירת נפילת הכטב"ם ב תל אביב
זירת נפילת הכטב"ם בתל אביב
(צילום: AFP)
07:04 - חולדאי: "תל אביב-יפו עוברת למצב כוננות מוגבר". ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי עדכן בעקבות פיצוץ הכטב"ם ברחוב בן יהודה, בעקבותיו נהרג אדם אחד ו-10 נפצעו, כי "העיר עוברת למצב כוננות מוגבר לאור האירוע הקשה, שבו נהרג אדם אחד ונוספים נפצעו". לדבריו, "המלחמה עדיין כאן, והיא קשה וכואבת. כוחות העירייה הגיעו לנקודה במהרה וטיפלו באירוע, ואנו ערוכים להתפתחויות, אם יהיו. אני קורא לציבור להישמע להנחיות".

6 צפייה בגלריה
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי
(אוראל כהן)
06:34 - טראמפ: "ה-7 באוקטובר לא היה קורה אם הייתי נשיא". נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התייחס לטבח שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, ואמר במהלך נאומו בוועידה הרפובליקנית הלאומית במילווקי כי "המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר לא הייתה מתרחשת אם הייתי נשיא". הוא הוסיף: "אסיים את המלחמה בין אוקראינה לרוסיה ואת המלחמה בישראל".
06:15 - דיווח על "תקרית" במפרץ עדן. סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) הודיעה כי קיבלה דיווח על "תקרית" כ-153 קילומטרים מדרום-מזרח למפרץ עדן.