סגור
פס ייצור ה תחמושת ב מפעל רפאל
פס ייצור תחמושת במפעל רפאל (צילום: גיל נחושתן)

שיא בצבר ההזמנות וצמיחה של 25% בהכנסות: רפאל מסכמת רבעון

צבר ההזמנות של החברה הממשלתית עמד בסוף הרבעון השני על 59 מיליארד שקל, תוספת של 4 מיליארד שקל על הרבעון הראשון; ההכנסות טיפסו ל-3.9 מיליארד שקל 

רפאל מסכמת רבעון שני עם הכנסות של 3.9 מיליארד שקל - צמיחה של 25% ביחס לשורת ההכנסות של הרבעון המקביל ב-2023.
צבר ההזמנות של יצרנית מערכות הנשק וההגנה שבר שיא נוסף והסתכם בכ-59 מיליארד שקל - תוספת של 4 מיליארד שקל לצבר שהציגה בסיכום הרבעון הראשון של השנה.
העלייה המהותית במכירות ובצבר נובעת מהביקוש הגובר בעולם למערכות נשק בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וכן לנוכח המלחמה המתמשכת בישראל. הרווח הנקי הרבעוני עמד על 132 מיליון שקל, עלייה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל.
החברה הממשלתית היא בין היתר המפתחת והיצרנית של מערכות ההגנה האוויריות כיפת ברזל וקלע דוד - והיא שוקדת על השלמת הפיתוח של מערכת ההגנה החדשה באמצעות לייזר, מגן אור שאמורה לייעל ולהוזיל משמעותית יירוט של רקטות וכטב"מים.
בסיכום המחצית הראשונה של השנה עמדו הכנסות רפאל על 7.8 מיליארד שקל, עלייה של 28% לעומת ששת החודשים הראשונים של 2023. הרווח הנקי של רפאל במחצית הסתכם ב-364 מיליון שקל.
לפני שבועיים פרסמו התעשייה האווירית ואלביט מערכות את דוחות הרבעון השני - תע"א סגרה את הרבעון עם עלייה של 13% במכירות ל-1.42 מיליארד דולר ואלביט מערכות עם צמיחה של 12% ל-1.62 מיליארד דולר.
בשיחה עם כלכליסט אמר מנכ"ל רפאל יואב תורג'מן כי חרף פעילותה הנרחבת מאז תחילת המלחמה, במטרה לתמוך בצרכי הלחימה של צה"ל ולספק הזמנות ללקוחותיה בעולם, החברה ממשיכה כל העת בהאצת תוכניות הפיתוח של מוצרים חדשים שישולבו בעתיד בשדה הקרב.
תורג'מן הביע שביעות רצון מקצב ההתקדמות בפיתוח מערכת ההגנה החדישה באמצעות לייזר מגן אור והעריך כי תימסר לשימוש צה"ל בשנה הבאה. "למרות הלחצים הרבים לספק מוצרים ללקוחותינו בעולם ולצה"ל דבר אחד בוודאות לא עשינו, לא הורדנו את הרגל מדוושת הגז של הפיתוח. אנחנו משקיעים מדי שנה מעל 5 מיליארד דולר בפיתוח של טכנולוגיות ומוצרים חדשים כשהמטרה המרכזית שלנו היא לשמור על המובילות של רפאל בתחום פעילותה.
בנושא הזה מערכת הלייזר היא מקרה מייצג, יש לנו פטנטים שמאפשרים לנו להתגבר על כל מיני בעיות פיזיקליות שחברות אחרות בעולם לא ידעו להתגבר עליהן ובניסויים שעשינו היא הראתה מה היא יודעת לעשות. אני מאמין שבשנה הבאה היא תימסר לחיל האוויר ותתחיל לתת תוצאות מבצעיות. יש כאן הישג מבצעי מהמעלה הראשונה", אמר.
תורג'מן סיפר עוד כי לצד האצת הפיתוח של מגן אור, צוותים של רפאל ממשיכים במלאכת הפיתוח של מערכת ההגנה העתידית המכונה "קלע חד" שאמורה ליירט טילים היפר-סוניים שנעים במהירות שגא קולית (למעלה מפי 5 ממהירות הקול).
לדבריו, שיפורים והתאמות שנעשו במהלך החודשים האחרונים במערכת ההגנה כיפת ברזל מאפשרים לה להרחיב את המענה של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר אל מול איום הכטב"מים, שהתרחב משמעותית מאז תחילת המלחמה באוקטובר שעבר. "כיום כיפת ברזל הרבה יותר אפקטיבית אל מול איום זה ממה שהיתה בעבר ויותר ויותר כטב"מים מיורטים באמצעותה", אמר.
רפאל עלתה לכותרות לפני כשבוע וחצי עם מינויו השנוי במחלוקת של פרופ' אלון פיקרסקי לדירקטור בחברה - פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הוא הרופא שניתח את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת רעייתו שרה ונחשב מקורב להם.
את המינוי, שעורר סערה ציבורית, קידם השר הממונה על החברות הממשלתיות דודו אמסלם. אף שמינויו אושר בוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, הוא עורר גל של ביקורת שכן אין לו כל ניסיון בתחום הביטחון והחברות הביטחוניות.