"לשכת רה"מ דרשה להתקין מיטה זוגית בטיסה ללונדון. העלות: חצי מיליון שקל"
לפי הדיווח בערוץ 10, הלשכה דרשה במכרז להטסתו להלוויית תאצ'ר הקמת תא מנוחה מיוחד עם מיטה זוגית המוקפת בארבעה קירות ודלת, אף שמדובר בטיסה קצרה
בערוץ סבירו כי עם היוודע דבר מותה של תאצ'ר והודעתו של נתניהו כי יטוס להלוויה עם רעייתו שרה, הוציא משרדו מכרז לחברות התעופה הישראליות בבקשה לקבל הצעה לחכירת מטוס שייקח אותם ללונדון וישיב אותם למחרת. לפי הדיווח, לשכת נתניהו ביקשה שבמטוס יהיו 33 מושבים של מחלקת העסקים, אך בנוסף גם אותו תא מנוחה.
בדיווח הוסבר כי תא המנוחה המדובר אינו פשוט להרכבה, וכי הוא מצריך שעות עבודה רבות של חשמלאים, מהנדסים, סבלים ועובדים נוספים. לפי ערוץ 10, אנשי צוות מיוחדים אף הוקפצו ביום העצמאות עצמו כדי למלא את הדרישה. בארקיע ובישראייר, פירטו בדיווח, אין מטוסים גדולים כמו ה-767 של אל-על שאליהם ניתן להכניס תא מנוחה, ולכן הם כלל לא ניגשו למכרז.
בכתבת הערוץ הסבירו כי אל-על קיבלה עבור הטיסה הזו 427 אלף דולר, וכי אם לשכת נתניהו הייתה מוותרת על תא המנוחה המחיר לטיסה קצרה כזו היה 300 אלף דולר בלבד, כך שהתקנת התא העלתה את מחיר הטיסה בכמעט חצי מיליון שקלים.
לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "נוהל טיסות ראש הממשלה לפגישות מדיניות בחו"ל לא השתנה והוא זהה לזה שהיה נהוג במשרד ראש הממשלה בעבר. על פי הנחיות גורמי הביטחון, ראש הממשלה טס לחו"ל אך ורק בחברות תעופה ישראליות. את ההתקשרות עם חברות התעופה מבצעת חברת נסיעות, הכפופה לחשב הכללי באוצר. משרד ראש הממשלה העביר לחברת הנסיעות על פי הנוהל המקובל הגדרת צורך לטיסה ללונדון, ואל-על נבחרה. עלות הטיסה 427,000$. בהתאם להנחיית ראש הממשלה הוצאות הביקור, שארך פחות מ-48 שעות, צומצמו ככל הניתן".
לגבי תא המנוחה מסרה לשכת נתניהו: "ראש הממשלה המריא ללונדון במוצאי יום העצמאות, שבו השתתף בטקס קבלת פנים לחיילים מצטיינים בבית הנשיא, בחידון התנ"ך העולמי, בטקס קבלת פנים לסגל הדיפלומטי בישראל ובהענקת פרס ישראל. הטיסה נקבעה לחצות, זאת לאחר יום עמוס באירועים שצוינו. למחרת ראש הממשלה היה צריך לייצג את מדינת ישראל במספר אירועים רשמיים בינלאומיים, בהם פגישות עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר ועם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. לנוכח כך, ראוי שראש ממשלת ישראל יוכל לנוח בלילה שבין שני ימים עמוסים שכאלה".