הרכבת הקלה בתל אביב: לבייב בצרות ואין מחליף
אפריקה ישראל מחזיקה 20% ממניות הזכיינית, והמשבר הכלכלי עלול לפגוע בסיכויי החברה לתרום לסגירה הפיננסית של הפרויקט
במהלך פאנל התחבורה התייחסו חלק מהמשתתפים לרכבת הקלה בתל אביב, שמסרבת להגיע לסגירה פיננסית. מאז המשבר הכלכלי שאליו נקלע לב לבייב, הבעלים של אפריקה ישראל, גוברים הקולות למצוא מחליף לחברה בקונסורציום שמרכיב את MTS, זכיינית הפרויקט. הסיבה: אפריקה ישראל מחזיקה 20% ממניות MTS, זכיינית הרכבת הקלה, והמשבר הכלכלי עלול לפגוע בסיכויי החברה לתרום לסגירה הפיננסית של הפרויקט.
לאחרונה נפוצו שמועות שלפיהן נעשתה פנייה לשני גופים קבלניים - שיכון ובינוי ושפיר הנדסה - כדי שיחליפו את אפריקה ישראל, אולם מקורב לנושא העריך שמדובר בספין תקשורתי. בכיר באוצר אף אמר אתמול ל"כלכליסט" ש"לא היתה פנייה בנושא", ומשיכון ובינוי סירבו להגיב לנושא. לעומתם, גדעון מזרחי, יו"ר מזכירות אגד המחזיקה 20% ממניות הזכיינית, אמר אתמול שלמרות אווירת המשבר "הסגירה הפיננסית תושג בסופו של דבר". ישי דותן, מנכ"ל נ.ת.ע, קרא למדינה "לעשות את כל המאמצים להשיג סגירה פיננסית ולהתכונן לאפשרות שלא תהיה כזו".