בצל פתיחה חלקית של נתב"ג: אל על מאריכה חל"ת – עד סוף אפריל
חזרת העובדים תלויה בהיקף הטיסות המתוכנן, זאת בהתאם לפתיחתו ההדרגתית של נתב"ג לטיסות. מגמה זו של צמצום מספר העובדים שנמצאים בחל"ת מצביעה על חזרה של עובדים לעבודה, אך מאידך יש גם כאלה שנפלטים מהחברה
אל על מאריכה את תקופת החל"ת ל-4,297 עובדים עד ה-30 באפריל. הארכת החל"ת האחרונה עליה הודיעה חברת התעופה היתה ב- 25 בינואר - אז דובר על 4,864 עובדים.
- יש הסכמה: אל על תקבל סיוע של 210 מיליון דולר מהמדינה
- פחות מ-25 אלף נוסעים עברו בנתב"ג בפברואר
- אל על מאשרת: משרד האוצר בוחן מתווה חלופי לקבלת המימון
בנובמבר האחרון הודיעה החברה על חל"ת ל-5,074 עובדי החברה. מגמה זו של צמצום מספר העובדים אשר נמצאים בחל"ת מורה על שני תהליכים: מחד, מדובר בעובדים אשר חוזרים לעבוד עם חזרתה ההדרגתית של אל על לטוס אך מאידך, יש גם עובדים שנפלטים מהחברה.
חזרת העובדים, כך מדגישה חברת התעופה, תלויה בהיקף הטיסות המתוכנן, כלומר בפתיחתו ההדרגתית של נתב"ג לטיסות. בפועל עד כה ביצעה אל על רק טיסות להחזרה של ישראלים מיעדים מותרים ברחבי העולם, אך כעת טכנית השדה פתוח, אבל עדיין פועל לפי מגבלה של שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. היקף הנוסעים היומי מוגבל לכ-8,000 איש. המשמעות היא שגם חברות תעופה (כגון אל על) אשר רוצות "להעמיס" נוסעים ליעדים שיפתחו אינן יכולות למהר ולעשות זאת, מה שמסביר את מועד המשך החל"ת הקרוב יחסית, אך גם את ההססנות בהחזרת העובדים.
יוזכר כי על פי דו"ח רשות שדות התעופה אשר מסכם את החודשיים הראשונים בנתב"ג, אל על מחזיקה במקום השני נכון לחודש פברואר (אחרי ישראייר) עם 7,667 נוסעים (ישראייר הטיסה 8,893 נוסעים) מתוך 112,093 נוסעים בפברואר כולו. לשם המחשה: בפברואר אשתקד זכתה אל על להטיס 316,947 נוסעים.