$
משפט

בקשה לייצוגית: HOT שוכרת אנשים שיפרסמו פרסומים פיקטיביים ברשתות החברתיות

לפי המסמכים שצורפו לבקשה, התבצעו התכתבויות בין חברת יחסי ציבור לצעירים, שמתבקשים לפרסם תוכן אוהד על חברת הכבלים; התובעים טוענים כי מדובר בפרקטיקה פסולה ובעבירה על פקודת מס הכנסה

אביאור אבו 08:0807.03.21

HOT שוכרת אנשים שיפרסמו פרסומים פיקטיביים ברשתות החברתיות בכסות של תגובה אותנטית, כך עולה מבקשה לאישור תובענה כייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז.

 

 

 

לפי השיטה והתכתבויות שצורפו לתביעה, חברת יחסי ציבור שוכרת עבור HOT בעלי פרופילים ברשתות החברתיות, שאותם היא מכנה “שגרירים”, כדי שיסתננו לקבוצות סגורות ויפרסמו תוכן שמוכתב להם.

 

 

 

בין היתר, מתבקשים השגרירים להצטרף לקבוצות כמו מדברים על HOT; נפגעי HOT; וסיבים אופטיים מהפכת האינטרנט. עבור כל 10 פרסומים משלמת החברה לשגריר 60 שקל.

 

התובעים טוענים כי מדובר בפרקטיקה פסולה ומטעה מצד HOT, העומדת בין היתר בסתירה להוראות חוק הגנת הצרכן, ומפנים לעמדת היועץ המשפטי לממשלה שניתנה בתביעת עבר: "פרסום תוכן פרסומי במסווה של המלצה פוגע ביכולת הצרכן לקבל החלטה מושכלת”.

 

כך, למשל, אחת השגרירות התבקשה להגיב לפוסט: “יצא לי גם להיות מופתעת לטובה מהשירות שלהם, העיקר שיש מי שיודעים לעשות את העבודה שמצופה מהם כראוי”. במקרה נוסף התבקש שגריר להעלות פוסט ולצרף אליו תמונה שנשלחה לו מבעוד מועד, המעידה על מהירות גלישה של 492 מגה. במקרה אחר התקיים שיח בין כמה “שגרירים”, על מנת לשוות לו מראה אותנטי.

 

עו"ד מיכאל אור עו"ד מיכאל אור

 

את התובעים מייצגים עורכי הדין פינחס מיכאל אור, מורן שרביט מינס וגיא רשף. לדברי אור, "HOT היא מונופול שניצל את כוחו ומעמדו לרעה כדי לקבל יתרון על המתחרים, וגורם לפגיעה חמורה בתחרות החופשית ובכלכלה הישראלית. בכך קבוצת HOT מגדילה באופן לא חוקי את רווחיה. במסגרת החוק נקבע כי יש לפעול במרץ רב כנגד תאגידים הפועלים באופן קרטליסטי. התשלום לשגרירים הוא עבירה על סעיף 2 של פקודת מס הכנסה המחייבת להוציא תלוש משכורת או חשבונית מס. סכום התביעה יעמוד על מאות מיליוני שקלים”.

 

מ־HOT נמסר: "אנו לומדים את התביעה ונגיב בבית המשפט".

x