הקרב על הטאלנטים בהייטק עולה לשלטי החוצות
חברת Rapyd יצאה בקמפיין גיוס עובדים בגוש דן, בעלות של מיליוני שקלים. היא לא חברת ההייטק הראשונה שעושה זאת, אבל המהלך מסמל יותר מכל את התחרות הקשה על עובדים איכותיים; "אנשים לא מבינים כמה יקר זה לגייס עובדים. כשמחלקים את ההשקעה בקמפיין ל-200 אנשים שמגייסים, העלות לא כל כך גבוהה", אומר אריק שטילמן, מנכ"ל החברה
- תרומה לקהילה או ערכת בידוד - מבצעי 'חבר מביא חבר' בהייטק
- eBay פרסמה כתב חידה טכנולוגי כדי לגייס עובדים: תוך יום אלף מועמדים התחרו על 20 משרות
- מבט מבפנים: כך מתקבלים לעבודה בחברות מובילות בישראל
חברת הפינטק הישראלית ראפיד הודיעה בינואר על גיוס של 400 מיליון דולר וכחלק מהצמיחה הציבה יעד לגיוס למעלה מ-200 עובדים בתוך שנה. "החלטנו על קמפיין שלטי החוצות, שהוא אגרסיבי, נמצא כמעט בכל העיר, בשביל לקבל יותר קורות חיים וגם מודעות למותג. ידוע שאין מספיק מתכנתים בישראל, בטח ובטח כשיש יותר חברות ישראליות גדולות וגם החברות הבינלאומיות כמו גוגל ופייסבוק שמתחרות על אותם עובדים. גיוס של הרבה מאוד עובדים בזמן מאוד קצר הוא על סף המשימה הבלתי אפשרית אלא אם מתחילים לחשוב מחוץ לקופסה ולא דובקים בשיטות הסטנדרטיות כמו לינקדאין, סורסינג וחברות השמה", אומר לכלכליסט אריק שטילמן, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה.
הוא מספר כי בנוסף לקמפיין הפרסומי החברה גם פתחה בתוכנית הכשרה לבוגרי מדעי המחשב אשר מטרתה להכשיר בכל רבעון כ-20 מתכנתים בתחומים הדרושים לחברה. "אין לנו ברירה כי אנחנו לא רוצים לגייס מחוץ לישראל. אנחנו מעדיפים לבנות את הפיתוח כאן אבל זה לא טריוויאלי כי יש את האופציות הקלות יותר בהודו ובמזרח אירופה", הוא אומר.
כל מי שנמצא ברשתות החברתיות יודע שחברות ההייטק ממשיכות לגייס וממשיכות להתחרות על עובדים איכותיים. לשם כך הן מפרסמות מודעות ייעודיות ואף מעלות קמפיינים שנועדו לגיוס עובדים, באופן מאוד ממוקד שפונה לקהלים של העובדים המבוקשים. פרסום בשלטי חוצות נחשב פחות ממוקד ולכן גם פחות משתמשים בו כאמצעי לגיוס עובדים. באופן דומה חברות גם לא מפרסמות בטלוויזיה שהן מחפשות עובדים.
"בארץ יש קושי לגייס מפתחים עם הנסיון הדרוש ושמתאימים לדנ"א של החברה אז היינו צריכים לעשות מהלך מיוחד ולצאת מתהליכי הגיוס הסטנדרטים. רצינו לעשות אימפקט מאוד גדול שאי אפשר יהיה לפספס את השלטים. הקמפיין מטרגט את איזור גוש דן, מהרצליה עד ראשון לציון ורמת גן וגבעתיים. יש בנוסף גם ליווי במדיה החברתית ובפלטפורמות נוספות", מסבירה רונה סוסל, Marketing Director EMEA בראפיד.
העלות של קמפיין שלטי החוצות הייתה כמה מיליוני שקלים והשאלה היא האם זה מצדיק את ההשקעה. בחברה אומרים שהיה גידול של מאות אחוזים במספר קורות החיים שהם מקבלים אבל השאלה היא האם מדובר במועמדים מתאימים שבסופו של דבר אכן יתקבלו לעבוד בחברה. "אנשים לא מבינים כמה יקר זה לגייס עובדים. כמה שקמפיין חוצות כזה הוא יקר, שמחלקים את ההשקעה ל-200 אנשים שאתה מגייס, העלות לא כל כך גבוהה", אומר שטילמן.
עובדי ההייטק הם עובדים שרגילים שחברות 'מחזרות' אחריהם וברשתות החברתיות חלקם אף התייחסו בחשדנות לקמפיין גיוס העובדים הנרחב, וטענו שאם חברה צריכה להשקיע כל כך הרבה בפיתוי עובדים כנראה שיש בעיות מתחת לפני השטח. בדיקה באתר גלאסדור מעלה שלפחות לפי חוות דעת עובדי החברה מדובר במקום ש-80% מהם ימליצו לאחרים לעבוד בו ובסך הכל הדירוג של ראפיד הוא 4.5. לשם השוואה, הדירוג של פייסבוק הוא 4.6 כאשר 89% מהעובדים ממליצים לאחרים לעבוד בחברה, של גוגל הוא 4.5 עם 90% מהעובדים שימליצו על החברה ואצל מיקרוסופט הדירוג 4.4 ו-91% מהעובדים ימליצו על החברה לחבר.
בעבר חברות כמו ebay ואפילו רפאל העלו קמפיינים לגיוס עובדים בשלטי חוצות והשאלה היא האם התופעה הופכת להיות מיינסטרים, האם נראה יותר ויותר חברות שכדי להתחרות על העובדים הטובים ביותר משקיעות מיליוני שקלים בפרסום חוצות ולא בערוצים המקובלים כמו למשל הרשתות החברתיות. "זו החלטה של החברה והיא מאוד תלויה בשלב בו היא נמצאת. אנחנו בשלב בו אנחנו צריכים לגדול בצורה מהירה ולגייס אנשים איכותיים. החברות שעשו את זה בארץ היו באמת בשלב מאוד ספציפי של חיי החברה", אומרת סוסל.