ינואר הטוב אי פעם: 48 אלף מכוניות נמסרו בישראל
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, יונדאי מככבת במקום הראשון עם 7,354 מסירות, טויוטה במקום השני עם 6,010 מסירות ובמקום השלישי קיה עם 5,010 מסירות
שוק הרכב הישראלי ממשיך להראות חסינות מפתיעה בפני הקורונה. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, נמסרו בינואר 48,242 מכוניות. מדובר בינואר הטוב ביותר שרשם ענף הרכב הישראלי אי פעם.
לשם השוואה, בינואר אשתקד נמסרו 41,542 מכוניות חדשות, ואילו בינואר 2019 נמסרו 38,475 מכוניות חדשות. כפי שקורה לא מעט בענף הרכב הישראלי, הסיבה לשיא המסירות של ינואר אינה רק ישראלים אשר מעוניינים לקבל את המכונית החדשה בחודש ינואר כדי לקבל שנת מודל חדשה יותר, אלא גם שינויי מס - ב-1 בינואר 2021 נכנס לתוקפו עוד עדכון של שיטת חישוב המס בישראל, שגרם לעליית מס הקנייה על ההיברידיות, על מכוניות הפלאג אין הייבריד ועל המכוניות הרגילות שאינן נקיות.
- מסתמן: כ-43 אלף מכוניות חדשות נמסרו בינואר
- יבואני הרכב עובדים כרגיל בסגר, אך רוב הלקוחות לא יכולים להגיע
- נזקי הקורונה בענף הרכב: ירידה של 15% במסירות ב-2020
בדצמבר האחרון נכנסו לישראל מעל 60 אלף מכוניות חדשות – ששוחררו ממכס ברובן, מה שיצר זינוק במסירות רכבים בינואר. יש להדגיש כי נתוני המסירות אינם משקפים בהכרח רק רכבים אשר נמסרו ללקוחות פרטיים אלא גם רכבים שנמסרו לציי רכב שבחלקם בוחרים לאחסן את המכוניות עד יעבור זעם הקורונה. כפי שפורסם ב"כלכליסט", למבול השחרורים בחודש דצמבר תרם גם שער הדולר הנמוך שטיפס מאז.
עם זאת, למרות הפתיחה האופטימית, ינואר אינו משליך על יתר השנה. למעשה, בימים אלה נאבקים יצרני הרכב הגדולים עם מחסור צפוי ברכבים אשר נובע מקשיי ייצור של יצרני הרכב העולמיים דווקא מול תעשיית האלקטרוניקה העולמית.
מניתוח הנתונים עולה כי מלכת המסירות של ינואר היא יונדאי, אשר מסרה 7,354 מכוניות. במקום השני נמצאת טויוטה עם 6,010 מסירות ובמקום השלישי קיה עם 5,010 מסירות. מאזדה נמצאת במקום הרביעי עם 3,317 מסירות, ואילו במקום החמישי סקודה עם 3,256 מסירות.