סופרבוס תפעיל כשליש מקווי אגד בירושלים, ותיאלץ לוותר על הפעלת הרכבת הקלה
סופרבוס היתה אמורה גם לספק את נהגי הרכבת הקלה בירושלים לקבוצת שפיר CAF שתחליף באפריל את סיטיפס, אך נאלצה לוותר על הפעילות בגלל תנאי מכרז האוטובוסים
נשבר המונופול של אגד בירושלים: חברת סופרבוס זכתה במכרז שפירסמה הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה להפעלת כשליש בקווי אגד בעיר, בעיקר מדרום העיר - השכונות גילה ותלפיות - לשאר שטחה.
במסגרת תנאי המכרז יעבור אשכול הקווים "מרכז ירושלים עירוני" לידי החברה בהדרגה החל מאוקטובר הקרוב, ועד 2023. לקווים הקיימים באשכול יתווספו כ-30 קווים חדשים, בין השאר קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר, שם נמצאת תחנת הרכבת החדשה, והתחנה המרכזית ממנה יוצאים הקווים הבין עירוניים לרחבי הארץ. החברה תפעיל 400 אוטובוסים, ותגייס נהגים מאות חדשים. יש לציין כי לפני כחודש זכתה החברה גם במכרז המטרונית בחיפה.
סופרבוס היתה חלק מהקבוצה שזכתה במכרז להפעלת הרכבת הקלה הירושלים, בהובלת שפיר ו-CAF הספרדית, במקומה של חברת סיטיפס. היא היתה אמורה להיות קבלן משנה של החברה, לתרום לה מניסיונה בהפעלת תחבורה ציבורית, ולספק את נהגי הרכבת הקלה.
המכרז, שבו היתה אגד מנועה מלהתמודד, הגביל דרמטית את יכולתה של שפיר להפעיל את האשכול שבו זכתה, כדי למנוע ניגוד עניינים. אם סופרבוס היתה מבקשת להישאר באשכול, המדינה היתה נאלצת להוציא משליטה קווים המקבילים לרכבת הקלה בירושלים, מה שהיה מפחית מכדאיות הפעלת האשכול. בסופרבוס בחרו בהפעלה מלאה של אשכול הקווים.
בהמשך השנה יפורסמו תוצאות מכרז "ירושלים עירוני צפון", שיעביר יותר משליש מקווי אגד למפעיל אחר, והחברה שהיתה מזוהה עם התחבורה הציבורית בבירה תישאר רק עם כ-20% מהקווים בעיר.
סופרבוס הוקמה ב-2000, לאחר שמשפחת בליליוס נתקעה עם מלאי של אוטובוסים שייבאה עבור מפעילות תחבורה ציבורית, והחליטה להיכנס לתחום בעצמה.
החברה שמנוהלת בידי המנכ"לית קרן אצלאן, הפסידה אשתקד את אשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים, ופועלת באשכול יקנעם, עפולה וטבריה ומפעילה גם קווים בין עירוניים.
קבוצת בליליוס, בעבר מפיצת מכוניות מרצדס בישראל, היא יבואנית אוטובוסי גולדן דרגון הסיניים, המהווים את עיקר הצי של סופרבוס, ובקרוב היא תשיק בארץ את הרכבים החשמליים של AIWAYS הסינית.
.