מחיר (לא) לכל כיס: כמה יעלה בארץ דגם 3 של טסלה?
החברה של אלון מאסק נמצאת בדיונים אחרונים לגבי תמחור המכוניות הסופי לצרכן הישראלי, והוא עשוי לרדת מרף ה-295 אלף שקל שנקבע תחילה לגרסת הבסיס, מה שיאפשר תחרות מול מכוניות מקבילות בקטגוריה; טסלה נערכת לקראת חשיפת מרכז השירות ככל הנראה במהלך השבועות הקרובים
טסלה נערכת לקראת החשיפה של מרכז השירות שלה בישראל, אשר צפויה להתקיים ככל הנראה במהלך השבועות הקרובים. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי מרכז השרות של טסלה הממוקם בפתח תקווה, נמצא בשלבי הקמתו הסופיים.
במקביל, עוד נודע לכלכליסט כי בימים האחרונים עדיין מתבצעים דיונים פנימיים אחרונים לגבי תמחור המכוניות הסופי לצרכן הישראלי, מה שעשוי להוריד את מחירה של טסלה 3 בגרסאותיה הבסיסיות אל מתחת לרף של 290 אלף שקל לדגם הבסיסי במקום 295 אלף כפי שנקבע תחילה, ולאפשר לה להתמודד מול מכוניות מקבילות בעלות מנועי בעירה פנימית. יש לציין כי בשבוע האחרון חלו תנודות במחירים של דגמי טסלה באירופה, כאשר היצרנית חתכה כמעט בין ליל אלפי יורו ממחירי טסלה 3 המשווקות בגרמניה וגם בצרפת.
- מחירי טסלה בישראל נחשפים: כמה צפוי לעלות דגם טסלה 3?
- משרד התחבורה אישר לייבא מכוניות של טסלה - אילו דגמים יגיעו לארץ?
- טסלה לא מגיעה לישראל בזכות משרד התחבורה, אלא למרות המשרד
טסלה עצמה טרם פרסמה מידע רשמי אודות כוונותיה לגבי שוק הרכב הישראלי. עם זאת, טסלה ישראל נמצאת כבר בשלבים הסופיים של גיוס עובדים. כזכור, דווקא משרד התחבורה הישראלי היה זה שהכריז על כניסתה של טסלה ישראל, לאחר קבלת האישורים המתאימים מן הדרג הרגולטורי.
כמה יעלה דגם 3?
טסלה עצמה תשווק בישראל, וזאת לפי פרסומי משרד התחבורה, שלושה דגמים: מודל S, מודל X וטסלה 3. טסלה מודל Y נעדרת לעת עתה מהיצע דגמי טסלה בישראל.
מחיר הבסיס של 295 אלף שקל שנקבע תחילה, מתייחס לטסלה מודל 3, כלומר הדגם הבסיסי ביותר בהיצע בגרסה שכוללת הנעה אחורית. עוד עולה מנתוני טסלה כי מחיר זה מתייחס לטסלה 3 בחבילת RANGE PLUS, כלומר חבילת הסוללה הבסיסית שמספקת טווח רשמי מוצהר של 415 קילומטרים. עוד עולה מן המפרט כי הקונים יתבקשו לשלם תוספת של אלפי שקלים עבור רכב בצבע שאיננו לבן.
לצד הטסלה 3 הבסיסית תשווק גם גרסה יוקרתית יותר - ה-LONG RANGE. גרסה זו מסוגלת לזנק ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות ולהגיע לטווח נסיעה בין טעינות של 530 קילומטרים. בדגם ה- LONG RANGE ההנעה היא כפולה. גם ברכב זה תידרש תוספת מחיר עבור רכב בצבע שאינו לבן, אך המחיר יזנק כבר ל-365 אלף שקל.
את היצע דגמי טסלה 3 סוגרת גרסת ה-PERFORMANCE אשר מחירה צפוי להתחיל ב-399 אלף שקל. טסלה עצמה טרם פרסמה את יתר מחירי הדגמים הנוספים שיימכרו בישראל - כלומר מודל S ומודל X. יש להדגיש כי בניגוד למכוניות אחרות בעלות מנועי בנזין, דיזל או הנעה היברידית, רכבי טסלה ייהנו ממס קנייה מופחת בגובה 10% - זאת בניגוד למס של 45% על דגמים היברידיים ומס קנייה בגובה 83% על דגמי מכוניות רגילים.
עם זאת, למרות מס הקנייה המופחת, הצעות המחיר הראשוניות אשר נמסרו ללקוחות טסלה מראות כי לא מדובר בהכרח במכוניות זולות ממכוניות בנזין מקבילות. לדוגמה, מחירה של הטסלה 3, לפחות אלה אשר עולים מהצעות המחיר המוקדמות אשר נמסרו ללקוחות, מראות כי מדובר במכונית יקרה יותר מחלק מדגמי אאודי 4 A ולקסוס IS המתחרים.
למרות זאת, יש להדגיש: נכון לתחילת 2021 טסלה ישראל צפויה להחזיק בצבר הזמנות של לקוחות ממתינים אשר מונה מאות הזמנות לדגמי החברה השונים - וזאת עוד לפני תחילת השיווק הרשמית.
כך ייראה מרכז השירות החדש
מרכז השירות החדש של טסלה כולל שלוש קומות ובנוסף גם קומת מרתף נרחבת. יש לציין כי לפחות למראית עין, מרכז השירות של טסלה אינו כולל אולם תצוגה ומכירה, לפחות לא בקומות הכניסה. המרכז עצמו כולל מספר עמדות טיפול ברכב, עמדות טעינה וגם את החומרה המיוחדת הנדרשת על ידי משרד התחבורה לטיפול ברכב חשמלי.
נפתחה חקירת טסלה בגרמניה
בנוסף, לאחרונה פתח משרד התחבורה הגרמני ה-KBA, בחקירה מקיפה נגד טסלה, בגלל אחד המאפיינים הבולטים ביותר של מכוניותיה, מסך המגע הענק.
בקשתו של משרד התחבורה הגרמני נובעת מקיומה של חקירה דומה בארצות הברית אשר הוכרזה בשבוע שעבר, במסגרתה זומנו 158 אלף בעלי טסלה מודל S ומודל X, לאחר שבמסכי המגע של מכוניותיהם אשר יוצרו עד שנת 2018 התגלו פגמים. החקירה בגרמניה אינה מציינת שנים ספציפיות שבמהלכן עלולה להופיע התקלה.