קורונה? אלה המכוניות היקרות ביותר שנמכרו אשתקד במכירות פומביות
המכונית היקרה ביותר היתה בוגאטי טייפ 59 מודל 1934 שנמכרה בכ-12.7 מיליון דולר וגם במקום שני היתה בוגאטי, הפעם טייפ 37 מודל 1937, שנמכרה בכ-10.4 מיליון דולר. דווקא פרארי ולמבורגיני הגיעו למקומות היותר נמוכים עם כ-4.2 מיליון דולר למכונית
ענף רכבי היוקרה "האמיתיים" הוא ענף חסין מיתון. הכוונה אינה לתוצרתם של מרצדס בנץ, BMW, אאודי ויגואר, חברות שנפגעו מן המשבר, אלא לתוצרתן של בנטלי , פרארי ודומותיהן.
- למכירה: 3 מכוניות אלפא רומיאו משנות ה-50 - תמורת עד 20 מיליון דולר
- יותר יקר מפרארי: הפורד בה נהג קן מיילס נמכרה ב-3.85 מיליון דולר
- עם 66 ק"מ בלבד: מכונית הסאאב האחרונה שיוצרה מוצעת למכירה
בכל הקשור במכוניות קלאסיות, כאלה שנותרו מהן יחידות ספורות בעולם, שנת הקורונה כלל לא השפיעה על הביקושים וגרמה לעשירי העולם להמשיך ולשלם ערכי שיא עבור כל מכונית קלאסית יוקרתית שחצתה את בלוק המכירות הפומביות בבתי המכירות הגדולים והוותיקים כדוגמת סות'ביז, בונהאמז ודומיהם.
כך, המכונית היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית בשנת 2020 היתה בוגאטי טייפ 59 מודל 1934 שהחליפה ידיים תמורת 12,666,600 דולר. הבוגאטי הזו שזכתה לתואר "שיאנית המחיר של 2020" היתה שייכת למלך הבלגי לאופולד השלישי וגם זכתה להתחרות במירוצי גראן פרי. הבוגאטי, שנמכרה על ידי בית המכירות הפומביות Gooding & Company, החליפה מספר ידיים ורוב בעליה התחרו בה במרוצים.
למקום השני ברשימת המכוניות היקרות ביותר הגיעה בוגאטי נוספת: טייפ 37 מודל 1937 שנמכרה ב-10,433,965 דולר. את המקום השלישי תופסת עוד בוגאטי, הפעם טייפ 55 סופרספורט מודל 1932 שנמכרה תמורת 7.1 מיליון דולר.
מכוניות בוגאטי נוספות מחזיקות במקום הרביעי - 5.2 מיליון דולר לטייפ 35C מודל 1928 והחמישי - כ-5 מיליון דולר לטייפ 55 סופרספורט מודל 1931 עם מרכב מיוחד בהזמנת לקוח.
מגמה זו, של מקבצי יצרני רכב שתופסים מספר מקומות בדירוג ממשיכה דווקא עם יצרנית עממית: אלפא רומיאו, ששלושת מכוניות ה-BAT מתוצרתה תופסות את שלושת המקומות השישי, השביעי והשמיני. שלוש המכוניות הזהות נמכרו, כל אחת, ב-4,946,999 דולר.
דווקא פרארי ולמבורגיני הצליחו להתברג "רק" למקומות היותר נמוכים, כאשר מכונית פרארי 550 GT1 פרודרייב נמכרה ב-4.29 מיליון דולר ואילו למבורגיני מיורה SV הגיעה למקום העשירי לאחר שנמכרה תמורת 4.25 מיליון דולר.
תוצאות המכירות הפומביות אינן מוכיחות בהכרח כי הכסף זורם ברחובות מאראנלו (עיר הבית של פרארי). בפועל, התוצאות מראות כי רוב עשירי העולם העדיפו לשמור את הקלפים מאוד קרוב לחזה. עצם העובדה שמכוניות פרארי משנות הזוהר של היצרנית - החמישים והשישים של המאה הקודמת, כלל אינן מיוצגות ברשימה, מראות כי בעלי האוספים הגדולים בעולם אינם מוציאים בשלבים אלה את המכוניות למכירה, וכי בדומה לשוק שעוני היוקרה, שנת 2020 אופיינה בעיקר על ידי הוצאת "להיטים בטוחים" למכירה, כמו מכוניות הבוגאטי.