אחרי וולוו וטויוטה: גם יונדאי משקיעה ב-UVeye
החברה הישראלית, המאתרת תקלות ברכב בסריקה חיצונית, גייסה עד היום 40 מיליון דולר מיצרני רכב. המערכת שלה משמשת בפסי ייצור ובמרכזי סחר ברכב משומש
גם בימים שבהם תעשיית האוטו טק הישראלית זוכה להזמנות והשקעות תדירות מחו"ל, אין הרבה חברות שזכו להשקעה מארבעה יצרני רכב גדולים.
UVeye מתל אביב, המאתרת תקלות ברכב בסריקה חיצונית, דיווחה היום כי יונדאי הצטרפה לוולוו וטויוטה בהשקעה בה. עד כה ההשקעה של יצרני רכב בחברה הגיעה ל-40 מיליון דולר. לחברה יש גם משרדים בארה"ב, גרמניה ויפן ועד כה היא גייסה במצטבר לפי ההערכות יותר מ-50 מיליון דולר. להונדה יש שת"פ עם UVeye.
יונדאי בוחנת את שימוש בטכנולוגיית סריקת התקלות של החברה, באמצעות סורקים המצלמים את תחתית הרכב, ו"גשר" המצלם את הרכב משני צדדים, בפסי הייצור שלה, וגם
בפעילויות הסחר ברכב משומש. זאת כדי לאתר בעיות איכות לפני שהרכב החדש עוזב את פס הייצור, וכדי לאתר במהירות ובאופן אוטומטי תקלות ברכב המשומש לפני הכנתו למסירה.
UVeye הוקמה ב-2016 בידי האחים אמיר ואוהד חבר, ומעסיקה כיום יותר מ-100 עובדים. החברה שהחלה את דרכה בתחום הביטחוני, מלאה עד מהרה את דרכה אל תעשיית הרכב. "אנחנו כבר עובדים עם יונדאי על פרויקטים ברחבי העולם לסריקה ואיתור מהיר של תקלות ברכב, תוך שימוש בבינה מלאכותית, וראייה ממוחשבת", אומר אמיר חבר, המשמש כמנכ"ל החברה.