משרד התחבורה אישר לייבא מכוניות של טסלה - אילו דגמים יגיעו לארץ?
היתר הייבוא המסחרי שטסלה קיבלה כולל שלושה דגמים: מודל S, טסלה 3 ורכב הכביש שטח של טסלה - המודל X. טסלה מודל Y הקטנה נעדרת מן הרשימה; פעילותה של טסלה בישראל לא תסתכם רק במכירת מכוניות - אלא גם, בין היתר, בשוק אחסון האנרגיה
משרד התחבורה אישר רשמית את יבוא טסלה לישראל בהיקף מסחרי. לפי הודעת המשרד: "משרד התחבורה העניק ליצרן הרכב החשמלי טסלה רישיון יבואן ישיר המאפשר ייבוא סדיר של דגמי טסלה, לאחר שעמד בכל דרישות משרד התחבורה, בהן הקמת מרכז שירות הכולל ציוד, מיכשור וכוח אדם שהוכשר לתחזוקת דגמי טסלה המיובאים".
כלומר, כעת טסלה מורשה לשווק מכוניות ללא הגבלה ולא עד 20 מכוניות בייבוא זעיר כפי שהיה עד כה.
- טסלה מבקשת לעכב את רישיון היבואן שלה, יקשה על אפשרות של יבוא מקביל זול יותר
- חיפה, אילת, ת"א וב"ש - הערים שבהן יוקמו עמדות טעינה של טסלה
- משבר עולמי? את 2020 ענקיות הטכנולוגיה ירצו דווקא לזכור
יודגש כי בפועל מתן ההיתר המסחרי לייבוא של טסלה לישראל הוא רק שלב פורמאלי בהתנהלותה של טסלה מול מדינת ישראל בכל הקשור בייבוא. כלומר - עד כה הגיעו כבר מכוניות טסלה לישראל והחברה נערכת לפתיחה של תהליך המכירה, אך עד כה בוצע הדבר במתכונת מצומצמת אשר בוצעה תחת מגבלה של "יבואן זעיר" כלומר יבואן אשר מייבא עד 20 מכוניות בשנה.
המגבלה העיקרית אשר עמדה בפני טסלה היתה הקמתו של מוסך מרכזי, דרישת חובה ליבוא רכב לישראל. כעת עם הקמת המוסך – מתאפשר הייבוא הפורמאלי.
לפי משרד התחבורה, היתר הייבוא שטסלה קיבלה כולל שלושה דגמים: מודל S, טסלה 3 ורכב הכביש שטח של טסלה - המודל X. טסלה מודל Y הקטנה נעדרת מן הרשימה. פעילותה של טסלה בישראל לא תסתכם רק במכירת מכוניות. טסלה עצמה תעסוק בין היתר גם בשוק אחסון האנרגיה.
כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", טסלה ביקשה לעכב את רישיון הייבוא שלה לישראל. לדברי גורמים המקורבים לנושא, מדובר בין היתר גם ב"רצון להימנע מלחצים פוליטיים". זאת ועוד, לפי משרד התחבורה דווקא מערכת ה-AUTOPILOT של טסלה, אותה מערכת נהיגה אוטונומית אשר מאפשרת לנהג להסיר ידיים מן ההגה, לא תורשה לפעול בישראל.
חדירתה של טסלה – שעד כה לא פתחה בפועל סוכנות או החלה למכור מכוניות – לוותה בלא מעט קשיים וסיבובי פרסה. המכוניות הראשונות של טסלה אשר יובאו לישראל נדרשו לעבור תקינה פרטנית, כלומר עברו תקינה בנוהל אשר היה שמור לרכבים בייבוא אישי. החברה סגרה חוזים מול קניונים וגם התכוננה להקמת סוכנות בבית קרדן בתל אביב, אך עקב הקורונה וגם עקב חוסר יכולת לעמוד בדרישות התקינה הישראלית נאלצה לסגת בסופו של דבר מן החוזה בבית קרדן וגם מתכניותיה להציג את הרכבים בקניון רמת אביב.
בשעתו גם מנהל השירות של החברה אשר הגיע מכלמוביל, יבואנית מרצדס, פרש מתפקידו לאחר שבין היתר לא יצא להכשרות המתאימות באירופה. ועם זאת, למרות שפע העיכובים, טסלה צפויה למצוא עצמה ככל הנראה בפני ספרי הזמנו מלאים בשוק הרכב הישראלי, זאת לנוכח העובדה שעבור צרכנים רבים מדובר ברכב אשר מביא בשורה שהרכבים המוכרים לא מביאים, של שדרוגי OTA (כלומר OVER THE AIR) ויכולת לתפור חבילות אבזור אשר מתבטאות בשדרוג של יכולות הרכב. לפי הערכות, למרות החדירה לישראל כמותג חדש, טסלה אינה צפויה להקים מערך טרייד אין אשר יתמחה ברכבים של יצרנים אחרים.