$
מחפשי עבודה

תרומה לקהילה או ערכת בידוד - מבצעי 'חבר מביא חבר' בהייטק

בהייטק ממשיכים לגייס עובדים חדשים ומבקשים את עזרת העובדים באיתור מועמדים מתאימים; אם פעם עובדים שהיו מביאים חברים לעבוד בחברה היו מקבלים חופשות יוקרתיות לחו"ל, בונוסים כספיים או מתנות הרי שהיום התאימו את התמריצים לרוח התקופה

מעין מנלה 14:3323.12.20

ההייטק הישראלי התחיל להתאושש ממשבר הקורונה כבר לפני מספר חודשים והדבר מתבטא גם בגיוס עובדים. גיוסי ההון הגיעו לשיאים חדשים והחברות הצומחות משוועות לעובדים מיומנים כך שהקרב על הטאלנטים חזר, אבל בגירסה מותאמת לתקופה. הקושי העיקרי בגיוס היום הוא שאנשים לא ממהרים לעשות שינויים ולכן קשה לשכנע אותם להחליף מקום עבודה.

 

"אנחנו מגייסים עשרות עובדים בישראל בימים אלה ואחת היוזמות החדשות שלנו בתקופה הזאת היא תוכנית 'חבר מביא חבר' שבמסגרתה על כל גיוס שמגיע דרך אחד העובדים, אנו מעניקים לכל עובד, בנוסף לתגמול עבור התוכנית סכום נוסף שמיועד לתרומה לקהילה בהתאם לבחירת העובדים. כחברה שצמחה מתוך הקהילה הטכנולוגית ושחשוב לה לקדם את נושא האחריות החברתית, רצינו לשלב את המסר הזה כחלק מהצמיחה העכשווית והעתידית שלנו. זה חלק מה-DNA שלנו בשגרה והתחזק עוד יותר בתקופה זו.

בנוסף לפעילות הפנימית בקרב העובדים שלנו החלטנו אף להרחיב את הקמפיין ולפתוח את האפשרות להביא חברים לקהל הרחב, מעבר לעובדים שלנו. נשמח לקבל מועמדים מתאימים למשרות השונות מכל אחד ואחת ולתרום לעמותות בהתאם לבחירת מי שיפנו מועמדים שיתקבלו לעבודה בחברה", אומרת קרן מסד, CHRO בחברת JFrog.

 

'חבר מביא חבר' (רפרל) היא שיטה נהוגה בכל חברות ההייטק בישראל ונחשבת לאחת הדרכים היעילות והאיכותיות ביותר לגייס עובדים שכן העובדים החדשים מגיעים למעשה עם המלצה וכן הסיכוי למצוא התאמה לתרבות הארגונית גדל. עובד שמביא חבר לעבוד בחברה מקבל בונוס הנע בין 2,000-4,000 דולר, תלוי בתפקיד שעליו מדובר. ככל שהתפקיד בכיר יותר, הסכום כמובן עולה. יש חברות שמעדיפות לא לתת כסף לעובדים, אלא חופשות יוקרתיות לחו"ל ומתנות אחרות. אבל עכשיו, בתקופת הקורונה, השמים סגורים, ואין חופשות מפנקות, אז החברות פונות לאפיקים חדשים, ברוח התקופה.

 

קמפיין גיוס חבר מביא חבר, Jfrog קמפיין גיוס חבר מביא חבר, Jfrog צילום: Jfrog

 

 

למשל, בסטארט-אפ הפינטק Melio, המפתח שירות לתשלומים דיגטליים בין עסקים, שצמח בשנה שחלפה מ-35 ל-150 עובדים ועד סוף השנה הבאה צפוי לגייס 300 עובדים נוספים, ערכו קמפיין 'חבר מביא חבר' במסגרתו נערכה מסיבת גיוס לעובדים הקיימים ולחבריהם העובדים החדשים. הקמפיין נערך עם צוות צילום מקצועי ומאפרת, כדי שכל עובד שמשתתף בארוע יצאו עם תמונה מקצועית לשיתוף בפרופילים הדיגיטליים. כך אפשר להכיר-מרחוק את שאר העובדים בחברה בתקופה בה נהוג לעבוד היברידי. תמונת פרופיל מקצועית היא גם בעלת חשיבות בקורונה, בזמן שרבים נפגשים בעיקר מרחוק דרך פלטפורמות שונות. הארוע כלל חלוקת פרסים לעובדים גם הם מותאמים לשגרת הקורונה, כמו ארוחת שף ביתית. זכו בפרסים עובדים שהעבירו כמה שיותר קורות חיים ועובדים שדרכם התקבלו לעבודה.

 

 

קמפיין חבר מב יא חבר ב-melio קמפיין חבר מב יא חבר ב-melio

 

 

ברוב החברות תגמול העובדים שמביאים חברים לעבודה מקושר לקבלה לעבודה כלומר, רק חבר שאכן גוייס לעבודה בחברה יזכה את המפנה בתגמול הכספי או הפרס. לכן, על מנת לעודד עובדים להשתתף ולהפנות חברים לעבודה בחברת אלמנטור, שמגייסת 150 עובדים חדשים, יצאו בקמפיין 'חבר מביא חבר' שמתגמל את העובדים לפי השלבים שעברו חבריהם במהלך המועמדות. ככל שהמועמד עובר שלבים כך הממליץ מקבל יותר נקודות תגמול אותן אפשר לממש לפרסים, גם אם המועמד לא התקבל בסוף.

 

 

אלמנטור, קמפיין חבר מביא חבר אלמנטור, קמפיין חבר מביא חבר

 

 

הקמפיין נועד להפוך את שלבי הקבלה לעבודה למטרות עיקריות הניתנות להשגה, ולא לראות את המטרה הסופית בלבד של קבלה למקום העבודה. כל שלב של שיחת טלפון או פגישה מייצר עוד תגמולים למי שהמליץ על המועמד. הפרסים מגיעים עד לבונוס של 1,500 דולר אם המועמד התקבל לעבודה.

 

הקמפיין מלווה בקליפ שבוצע עם הרכב ההיפ הופ שאזאמאט, כתיבת המילים, ההפקה והביום נעשו על ידי צוות משאבי אנוש של אלמנטור. בנוסף הוקם עמוד אונליין עם הסבר לעובדים על השלבים, התגמולים והפרסים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x