בלעדי לכלכליסט
ריקול בפיג'ו וסיטרואן: 3,200 רכבים יוזמנו למוסך מחשש לבעיות בלימה
בעיית רצועת התזמון המתפוררת במנועי ה-1,200 טורבו עלולה להוביל לתופעות לוואי מסוכנות; בינתיים יוזמנו רק דגמי 308 ו-C4, למרות שמנוע זהה הותקן בדגמים נוספים
יבואנית פיג'ו וסיטרואן, חברת לובינסקי, החלה בימים האחרונים לזמן אלפי בעלי מכוניות למוסך עקב חשש לתקלה מתגלגלת: התפוררות רצועת התזמון במנוע עלולה להביא לפגיעה ביכולת הבלימה של הרכב, מאחר שפירורי הרצועה עלולים להזיק לפעולתם של רכיבים נוספים, כמו משאבת הואקום.
מלובינסקי נמסר לכלכליסט כי מדובר ב-2,582 דגמי פיג'ו 308 שנמסרו ללקוחות בין אוקטובר 2014 לדצמבר 2018, וב-600 דגמי סיטרואן C4 התאומה, שנמסרו בין מארס 2015 לספטמבר 2016.
- קנס עתק: יונדאי-קיה תידרש לשלם 137 מיליון דולר בגין עיכוב ריקולים
- ריקול ענק לג'נרל מוטורס: 7 מיליון כלי רכב יזומנו למוסך בגלל כרית אוויר פגומה
- ריקול ל-68 אלף רכבי שברולט בולט חשמליים בשל סכנת שריפה
שני הדגמים צוידו במנועי 1,200 סמ"ק טורבו מסדרת פיור-טק של פיג'ו סיטרואן, שסבלו כאמור מהתפוררות מוקדמת של רצועת התזמון שלהם, שהייתה אמורה להחזיק 10 שנים או 165 אלף ק"מ.
לפי הודעת היבואן, במוסך תבוצע בדיקה של מערכת הסיוע בבלימה, כדי להבטיח שלא נגרם לה נזק עקב הבלאי המוקדם של רצועת התזמון. בנוסף, יבוצע במכוניות עדכון תוכנה למערכת הסיוע בבלימה, שנועד להבטיח שלא תהיה פגיעה בפעולתה החשובה.
לפי תקנות התעבורה חייב כל בעל רכב שמקבל זימון למוסך ("ריקול") לבצעו בתוך חצי שנה, אחרת לא יכול עוד לעבור את מבחן הרישוי השנתי או להעביר בעלות על הרכב, עד שיבצע את התיקון.
יצוין כי מנועי פיור טק הותקנו בדגמים נוספים של היצרן הצרפתי שנמכרו בישראל, כמו פיג'ו 208 וסיטרואן קקטוס, אך אלה לא נכללים בקריאת התיקון. בלובינסקי מסבירים כי היצרן הוא שמחליט אילו דגמים יכללו בריקול.