מעממית לחשמלית: סובארו תשיק מכונית חשמלית ראשונה באירופה
היצרנית הודיעה שהרכב יהיה מבוסס על מכלולים של טויוטה, המחזיקה ב-20% ממניות סובארו, כאשר טויוטה בעצמה צפויה להשיק רכב כביש שטח חשמלי ראשון בשנת 2022
סובארו מודיעה כי תשיק מכונית חשמלית ראשונה באירופה "בשנים הקרובות". לפי היצרנית המפרסמת תמונה בודדה של הפלטפורמה שעליה יתבסס הדגם החשמלי החדש, התוצר הראשון שיבוסס על אותה פלטפורמה יהיה רכב כביש שטח דומה בגודלו לסובארו פורסטר הנוכחי.
- סובארו איוולטיס לאקשרי: האם באמת שווה יותר מ-300 אלף שקל?
- יבואנית סובארו ופיאט רוכשת חצי מפעילות ספקית טעינת כלי הרכב החשמליים PLUGO
- דוחות יצרניות הרכב: הביצועים הנמוכים בשנה שעברה הצילו את סובארו, היקף הייצור פגע במיצובישי
נתון מעניין נוסף שמפרסמת היצרנית היפנית נוגע למקורותיה של אותה פלטפורמה חשמלית - כך לפי סובארו הרכב יהיה מבוסס על מכלולים של טויוטה, שבעצמה הודיעה כי תשיק רכב כביש שטח חשמלי ראשון בשנת 2022.
הבחירה באירופה אינה מקרית: בזמן שבארה"ב סובארו נהנית זה שנים מנתח שוק יציב, במיוחד במדינות שמושלגות במשך חודשים, באירופה סובארו היא מכונית שניתן למצוא באזורים בעלי אקלים דומה, שהם בפועל קטנים משמעותית בהיקפם. כלומר - בעוד שבארה"ב סובארו היא רכב יום יומי במספר מדינות כדוגמת מיניסוטה, דקוטה או מיין, באירופה מדובר במכוניות אשר נפוצות בשווקים היותר קטנים- למשל שוויץ.
זאת ועוד, תקנות הזיהום הרבה פחות מכבידות בארה"ב, מה שמאפשר ליצרניות כדוגמת סובארו אשר מייצרות דגמים בעלי הנעה כפולה להמשיך ולשווק מכוניות בנזין- בעוד שבאירופה תקנות הזיהום כבר הוחמרו לרמה הדורשת מן היצרנים לשמור על ממוצע פליטות מזהמים של 95 גרם בלבד לרכב.
מעבר לכך, גם הבחירה בטויוטה כספקית פלטפורמה אינה מקרית: סובארו היתה ועודנה חברה שטויוטה מחזיקה ב-20% ממניותיה. עלות פיתוחה של פלטפורמה לרכב חשמלי נאמדת במאות מיליוני דולרים, סכום שככל הנראה אינו נמצא בהישג ידה של סובארו הנחשבת ליצרנית רכב קטנה. כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט"- סמלת, יבואנית סובארו לישראל רכשה אתמול מחצית מחברת הטעינה לרכב חשמלי PLUGO מידי גיל קאר.