ממחר: תשלום על נסיעה באוטובוס יתאפשר באפליקציה בטלפון החכם
הנוסעים יוכלו להוריד אפליקציה של משרד התחבורה בשם "התחנה" לטלפון הנייד, לסרוק ברקוד בתחילת כל נסיעה ולסמן את היעד שלהם; עוד יופעלו 3 אפליקציות של מפעילים פרטיים; לפי המשרד, ב-2021 היישום יהיה פעיל גם עבור רכבת ישראל וברכבת הקלה בירושלים
משרד התחבורה יפעיל ממחר (ג') את יישומוני התשלום בתחבורה ציבורית שיופעלו באמצעות אפליקציות בטלפון חכם. הלקוחות יוכלו להוריד את יישומון (אפליקציה) בשם "התחנה" לטלפון הנייד, לסרוק ברקוד בתחילת כל נסיעה באוטובוס ולסמן את היעד שלהם.
- רשות הפרטיות אישרה, ואפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית יתחילו לפעול עד סוף 2020
- השימוש באפליקציות תשלום לתחבורה ציבורית נדחה עד אוקטובר לפחות
- משרד המשפטים: יישום אפליקציות תשלום לתחבורה ציבורית - רק באישור שלנו
עוד אומרים במשרד שבמהלך 2021 היישום יהיה פעיל גם עבור רכבת ישראל וברכבת הקלה בירושלים. במקביל ליישומון "התחנה", יושקו שלושה יישומונים נוספים, של זכיינים פרטיים, שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, רב-פס ו-ANY-WAY. השימוש ביישומונים מייתר שימוש בכרטיס רב קו והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל.
עלות הנסיעה באמצעות היישומון תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי ״שיטת הטבעות״, המחלקת את המדינה ל-6 טבעות חיוב.
הלקוח תמיד יימצא "במרכז הטבעת", כך שהמרחק שאותו הוא עובר בין "טבעות החיוב" יהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. זאת, בשונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום המחשבת את תעריפי הנסיעה עירוניים והבינעירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע.
כזכור, נושא השימוש באפליקציות תשלום בתחבורה הציבורית יצא לדרך לפני כשנה והושלם ב-2020, עם כוונה לאפשר תשלום חדשני, מנותק משירותי הרב קו, כך שהנוסעים יוכלו להשתמש באפליקציית תשלום שתשקלל עבורם את החיוב האופטימלי. הזוכים במכרז מסוף 2019 היו מוביט ופנגו, ישראכרט, וסלופארק הופ און ובנק דיסקונט. משרד התחבורה טען בזמנו שהמעבר לשירותי התשלום החדשים יחסוך למדינה כ-100 מיליון שקל.
מי שאישר את השימוש היה השר בצלאל סמוטריץ', אולם שרת התחבורה רגב השהתה את המהלך שבועות אחרי כניסתה לתפקיד בטענה של פגיעה בפרטיות ועם זמני גיבוי של משרד המשפטים. בספטמבר האחרון רשות הפרטיות שבמשרד המשפטים אישרה את השימוש ביישומונים אולם המהלך לא אושר עד שהשרה רגב הגיעה להסכמות עם משרד האוצר על
מתן הנחות לתושבי הפריפריה, עם הוזלה של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה. כאמור, ממחר השירות יצא רשמית לדרך.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מסכמת ש"האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל יתאפשר למשתמשים שירות מושלם, שיאפשר לנוסעים וודאות באשר להסדר הנסיעה המומלץ עבורם".