העתיד החשמלי של טויוטה: תייצר רכב כביש שטח חשמלי ראשון בעוד כשנתיים
הרכב החשמלי של היצרנית יהיה מבוסס על פלטפורמה שבטויוטה מכנים E TNGA, שהיא מעין שלדה שעליה יתבססו עשרה דגמי טויוטה החשמליים בעתיד. גודלו של הרכב יהיה מקביל לטויוטה ראב 4
לאחר שנים רבות של דבקות בטכנולוגיה היברידית, טויוטה היפנית חושפת לראשונה את תכניותיה לייצור של רכבים חשמליים. החברה הודיעה היום על חשיפה עתידית של הרכב הראשון שיהיה מבוסס על פלטפורמה שבטויוטה מכנים E TNGA, שהיא מעין שלדה (אשר כוללת גם התקן לסוללה חשמלית) שעליה יתבססו דגמי טויוטה החשמליים בעתיד. בראיונות שהעניקו בכירי טויוטה אירופה צוין כי פלטפורמה זו תשמש כבסיס לעשרה דגמי טויוטה חשמליים אשר יוצגו במהלך השנים הקרובות.
הרכב הראשון של טויוטה אשר יתבסס על אותה פלטפורמה יהיה רכב כביש-שטח חשמלי אשר יהיה מקביל בגודלו לטויוטה ראב 4. הפלטפורמה עצמה מאפשרת התאמה למספר תצורות הנעה, כלומר כל הרכבים שיתבססו עליה יוכלו להיות בעלי הנעה קדמית או לסירוגין הנעה כפולה.
טויוטה, כאמור, נמנעה במשך שנים מפיתוח של רכבים חשמליים "טהורים" והטילה את יהבה בעיקר על רכבים היברידיים כדוגמת הפריוס ובשנים האחרונות על רכבים מונעי מימן, כדוגמת טויוטה מיראי שדור חדש שלה נחשף לאחרונה. טכנית, טויוטה היא גם יצרנית אשר לא נדרשת בימים אלה לתהליך פיתוח מואץ של דגמים חשמליים - מה שמסביר את תחילת השיווק העתידית הרחוקה יחסית. הסיבה לכך היא שבניגוד לרוב יצרני הרכב האירופים, ממוצע פליטות המזהמים של רכבי טויוטה נמוך הודות למערכות ההנעה ההיברידית אשר נפוצות ברובם. משום שכך, טויוטה אינה "סובלת" מקנסות אשר מוטלים על דגמי החברה באיחוד האירופי, אשר קבע השנה ממוצע פליטות מזהמים נמוך יחסית של 95 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר לכל רכב.