לא רק הונדה: גם פולקסווגן מוותרת על חטיבת הספורט לטובת רכבים חשמליים
חטיבת "פולקסווגן מוטורספורט" מונה כ-170 עובדים בסה"כ ברובם בעיר האנובר והם יועברו לתפקידים אחרים בחברה. כוונות החברה לפתח מכוניות ספורט חשמליות לא התממשה
פולקסווגן העולמית תפסיק את פעילותה של חטיבת הספורט המוטורי שלה, כך מדווחים אמצעי תקשורת באירופה. בדומה ליצרנים רבים אשר דגלו במשך עשרות שנים במוטו של "להתחרות בימי שבת ולמכור ביום ראשון", גם פולקסווגן העולמית נהנתה במשך שנים מהצלחה במרוצי ראלי ובמרוצים נוספים באמצעות חטיבת "פולקסווגן מוטורספורט".
הבעיה בחטיבות ספורט כאלה היא שהן מהוות גורם מכביד על דוחות היצרנים ובמקרה של פולקסווגן, יצרנית אשר התחייבה לעתיד ירוק, הפעלת חטיבה כזו אינה אפשרית, למרות הצהרות עבר של היצרנית על פיתוח מכוניות ספורט חשמליות.
פולקסווגן אינה היצרנית הראשונה אשר מוותרת על חטיבת הספורט בדרך זו או אחרת: הונדה היפנית הודיעה על נסיגה ממרוצי פורמולה בנסיבות דומות.
חטיבת הספורט המוטורי של פולקסווגן אינה חטיבה גדולה: היא מונה כ-170 עובדים ברובם בעיר האנובר והם יועברו לתפקידים אחרים בארגון. ואולם, חשיבות מחלקת הספורט של פולקסווגן טמונה ברוח המותג: פולקסווגן עוסקת בספורט מוטורי בדרך זו או אחרת זה עשרות שנים.
הסיפור המעניין הוא שמאחורי מכונית הספורט האיקונית ביותר של פולקסווגן - הגולף GTI ניצבו מספר מהנדסי פיתוח אשר בילו שעות נוספות במפעל כדי לייצר מהגולף התמימה מכונית ספורט, מה שהפך עם השנים לבסיס להקמת מחלקת ספורט מוטורי, אשר היתה אחראית על עשרות גרסאות מרוצים של דגמי פולקסווגן.
בניגוד למותגים רבים, פולקסווגן מתגאה בבסיס של מיליוני לקוחות אשר רוכשים את הדגמים הספורטיביים שלה הן על סמך ההיסטוריה העשירה והן על סמך היכולת לשדרג את דגמי ה-GTI וה-R השונים באמצעות חלקים אשר נמכרים לציבור בהשראת תכנונים של מחלקת הספורט המוטורי של היצרנית, שהוכחו גם על מסלולי מירוצים.