$
רכב

התשובה לטסלה? ב.מ.וו חושפת את ה-IX

ה-IX הוא הדגם ה"כל חשמלי" הראשון של ב.מ.וו, שלא יוצע בתצורות הצורכות בנזין או סולר. הסוללה, שמיוצרת ללא שימוש במתכות נדירות, ניתנת לטעינה של כ-80% מהקיבולת בתוך כארבעים דקות בעמדת טעינה מהירה

תומר הדר 18:0611.11.20

ב.מ.וו הגרמנית חושפת תמונות ומפרטים ראשונים של רכב הכביש שטח החשמלי החדש של היצרנית - ה-IX. ה-IX הוא הדגם ה"כל חשמלי" הראשון של ב.מ.וו - כלומר לא מדובר בגרסה חשמלית של דגם קיים אשר מוצע גם בתצורות אשר צורכות בנזין או סולר, אלא בדגם שיעמוד בפני עצמו כדגם חשמלי לחלוטין.

 

 

 

לפי ב.מ.וו, ה-IX מצויד בצמד מנועים חשמליים המפיקים 503 כוחות סוס וניזונים מסוללה אשר מיוצרת ללא שימוש במתכות נדירות. טווח הנסיעה הרשמי של ה-IX אשר מסוגל לזנק ל-100 קילומטרים לשעה תוך חמש שניות הוא 600 קילומטרים מרשימים - ואילו הסוללה עצמה ניתנת לטעינה של כ-80% מן הקיבולת תוך כארבעים דקות בעמדת טעינה מהירה, כלומר ניתן גם להוסיף ל-IX טווח נסיעה של עשרות קילומטרים לאחר תדלוק של דקות ספורות.

ב.מ.וו IX. רכב כביש שטח "כל חשמלי" ראשון לחברה  ב.מ.וו IX. רכב כביש שטח "כל חשמלי" ראשון לחברה

 

משך הטעינה מעמדה רגילה הוא 11 שעות. ב.מ,וו עצמה מצהירה כי תא הנוסעים של ה-IX, ששיווקו באירופה יחל בשלהי השנה הבאה, מעוצב באופן ש ב.מ.וו מגדירה כ"מינימאליסטי" ומעוצב תוך הקפדה על שימוש בלוח מחוונים עשוי מקשה אחת.

 

יש לציין כי ב.מ.וו היא בפועל האחרונה שמצטרפת למרוץ החשמלי עם דגם חשמלי ייעודי: אאודי ETRON ומרצדס EQC הוצגו בעולם לפני יותר משנה ושתיהן אף משווקות בישראל.

 

ב.מ.וו רכב "כל חשמלי" ראשון ב.מ.וו רכב "כל חשמלי" ראשון

 

 

 

 

x