התשובה לטסלה? ב.מ.וו חושפת את ה-IX
ה-IX הוא הדגם ה"כל חשמלי" הראשון של ב.מ.וו, שלא יוצע בתצורות הצורכות בנזין או סולר. הסוללה, שמיוצרת ללא שימוש במתכות נדירות, ניתנת לטעינה של כ-80% מהקיבולת בתוך כארבעים דקות בעמדת טעינה מהירה
ב.מ.וו הגרמנית חושפת תמונות ומפרטים ראשונים של רכב הכביש שטח החשמלי החדש של היצרנית - ה-IX. ה-IX הוא הדגם ה"כל חשמלי" הראשון של ב.מ.וו - כלומר לא מדובר בגרסה חשמלית של דגם קיים אשר מוצע גם בתצורות אשר צורכות בנזין או סולר, אלא בדגם שיעמוד בפני עצמו כדגם חשמלי לחלוטין.
- ריקול בישראל לרכבי פלאג אין הייבריד של ב.מ.וו מחשש להתלקחות הסוללה
- ב.מ.וו חושפת רכב כביש-שטח חשמלי ראשון
- דיימלר וב.מ.וו מקפיאות את מיזם הרכב האוטונומי, כנראה לתמיד
לפי ב.מ.וו, ה-IX מצויד בצמד מנועים חשמליים המפיקים 503 כוחות סוס וניזונים מסוללה אשר מיוצרת ללא שימוש במתכות נדירות. טווח הנסיעה הרשמי של ה-IX אשר מסוגל לזנק ל-100 קילומטרים לשעה תוך חמש שניות הוא 600 קילומטרים מרשימים - ואילו הסוללה עצמה ניתנת לטעינה של כ-80% מן הקיבולת תוך כארבעים דקות בעמדת טעינה מהירה, כלומר ניתן גם להוסיף ל-IX טווח נסיעה של עשרות קילומטרים לאחר תדלוק של דקות ספורות.
משך הטעינה מעמדה רגילה הוא 11 שעות. ב.מ,וו עצמה מצהירה כי תא הנוסעים של ה-IX, ששיווקו באירופה יחל בשלהי השנה הבאה, מעוצב באופן ש ב.מ.וו מגדירה כ"מינימאליסטי" ומעוצב תוך הקפדה על שימוש בלוח מחוונים עשוי מקשה אחת.
יש לציין כי ב.מ.וו היא בפועל האחרונה שמצטרפת למרוץ החשמלי עם דגם חשמלי ייעודי: אאודי ETRON ומרצדס EQC הוצגו בעולם לפני יותר משנה ושתיהן אף משווקות בישראל.