$
רכב

מנכ"ל פולקסווגן: "בחירה בביידן תתאים למטרות שלנו לייצר מכוניות חשמליות"

בהתבטאות יוצאת דופן אמר הרברט דיס לבלומברג כי "תכניתה של המפלגה הדמוקרטית תתאים יותר לאסטרטגיה של פולקסווגן ללחימה בשינוי אקלים ומעבר לאנרגיה ירוקה". עמדה זו מנוגדת לתמיכה השקטה של רוב יצרניות הרכב בטראמפ שמדיניותו מעודדת שימוש בבנזין

תומר הדר 20:1306.11.20

גורלה של תעשיית הרכב העולמית תלוי במידה רבה בזהותו של נשיא ארה"ב הנבחר, כאשר החלוקה ברורה: טראמפ תומך בכל מה שזולל בנזין ואילו ביידן תומך במה שניזון משקע חשמל, ועם זאת כבר כעת ניתן לשמוע קולות ראשונים בתעשיית הרכב העולמית אשר מצהירים באופן חריג כי ביידן עדיף לתעשיית הרכב.  

כך בהתבטאות נדירה ציין הרברט דיס מנכ"ל פולקסווגן העולמית בראיון לבלומברג כי "ככל הנראה בחירה בביידן תתאים למטרותיה של פולקסווגן לייצר מכוניות חשמליות". לדברי דיס: "תכנית של המפלגה הדמוקרטית תתאים יותר לאסטרטגיה העולמית של קבוצת פולקסווגן ללחימה בשינויי אקלים ובמעבר לאנרגיה ירוקה".

 

מנכ"ל פולקסווגן העולמית הרברט דיס. מיישר קו עם הבחירה הצפויה במועמד הדמוקרטי מנכ"ל פולקסווגן העולמית הרברט דיס. מיישר קו עם הבחירה הצפויה במועמד הדמוקרטי צילום: בלומברג

 

כמובן, לאחר שניות ספורות הוסיף דיס כי: "אנו נמצאים בעיצומה של מערכת יחסים אשר מבוססת על אמון עם ממשל טראמפ ועם הממשלה ועשינו רבות כדי לתרום לבניית אמריקה". הצהרתו הקצרה והלאקונית של דיס טומנת בחובה הרבה יותר מהתייחסות קצרה לסיכוייה של פולקסווגן לייצר מכונית חשמלית. הממשל האמריקאי הפך לפני כחמש שנים לאחד מבעלי החוב הגדולים ביותר של פולקסווגן העולמית, זאת לנוכח העובדה שארה"ב דרשה מפולקסווגן את הפיצויים המשמעותיים ביותר בגין פרשת דיזלגייט.

 

במסגרת זו התחייבה פולקסווגן לבנות בארה"ב מפעלים ליצור רכב חשמלי (טרם התרחש) וכמובן גם לפצות את לקוחותיה במאות מיליוני דולרים. ארה"ב נחשבת למחמירה ביותר בנושא דיזלגייט ופולקסווגן עמלה במשך שנים "להוכיח" לממשל האמריקאי כי כוונותיה מתמקדות בייצור של מכוניות חשמליות.

 

כמובן, במקרה של פולקסווגן חלומות לחוד ומציאות לחוד: לאחר שפע של הצהרות, פולקסווגן לא משווקת בארה"ב מכוניות חשמליות מתוצרתה בהיקף משמעותי. בסין, לעומת זאת, פולקסווגן כן משווקת מכוניות חשמליות, וגם באירופה עושה היצרנית הגרמנית ככל יכולתה להחדיר את דגמיה החשמליים.

 

באופן מפתיע, אחת הבעיות שמולן ניצבת פולקסווגן היא העובדה שמכוניותה הלא חשמליות הפכו באירופה לאיקוניות - מה שיצר מצב אבסורדי בו גם בשיא פרשת דיזלגייט פולקסווגן לא סבלה מירידות ביקושים משמעותיות למכוניותיה, מה שבא להוכיח שבסופו של דבר כי מה שהיה חשוב למדינות רבות - כולל את ישראל היה להשיב את ההפסדים ממסים, ולא בהכרח לפצות את בעלי המכוניות שנפגעו.

 

אלא שפולקסווגן מתמודדת בימים אלה לראשונה עם תקנות זיהום מחמירות אשר דורשות ממנה להגדיל את ייצור המכוניות החשמליות, בעיקר לאירופה. בהנחה שביידן ינצח, הנהלת פולקסווגן תוכל לנשום לרווחה בכל הקשור בהסרת האיומים על הסכמי סחר בין גרמניה לארה"ב וגם בכל הקשור בקבלת תקציבים אשר יסייעו ליצרנית לקדם את הקמת מפעליה בארה"ב, כמובן בשם יכולת ייצור הרכב החשמלי.

x