סוגיה בוערת: יצרני הרכב מזמנים רכבי פלאג אין הייבריד לריקול מחשש לשריפות
ב.מ.וו העולמית הודיעה על ריקול למספר דגמים, המצוידים במערכת פלאג אין הייבריד; זמן קצר לפניה היתה זו יונדאי שהודיעה על ריקול משלה לעשרות אלפי יונדאי קונה חשמליות. הסיבה היא בעיה משמעותית, שהופכת לשכיחה יותר יותר עבור יצרני מכוניות חשמליות - התלקחות של סוללות הליתיום-איון של הרכבים
יצרני הרכב הגדולים נמצאים זה מספר שנים במירוץ לפיתוח סוללות חזקות יותר לרכבים חשמליים, בעלות קיבולת משמעותית יותר וניצולת גבוהה יותר. עם זאת, תחום הסוללות עדיין חדש עבור לא מעט יצרנים וספקי משנה, מה שיוצר לפעמים בעיות משמעותיות שיצרני מכוניות בנזין לא נדרשים להתמודד עמן – ובראשן התלקחות של סוללות הליתיום-איון של הרכבים.
יש להדגיש - בדומה לאינספור רכיבים במכוניות, סוללות הליתיום איון אינן מיוצרות על ידי יצרני הרכב אלא על ידי ספקיהן, מה שרק מייצר תרחיש יותר בעייתי, זאת לאור העובדה שמבחינת הצרכנים, ה"כתובת" אינה יצרן הסוללה אלא יצרן הרכב.
- טסלה בישראל: כיצד תשפיע ההוזלה בארה"ב על חדירת הרכב החשמלי לארץ
- האם זו המכונית החשמלית הזולה ביותר שתשווק בישראל?
- אלקטריאון דיווחה על הצלחה בניסוי טעינת משאית חשמלית בשבדיה
כך, ב.מ.וו העולמית הודיעה על ריקול למספר נרחב של דגמים אשר מצוידים במערכת פלאג אין הייבריד המבוססת על סוללה מתוצרת סמסונג. יצוין כי רשימת הדגמים כוללת גם רכבים אשר שווקו בישראל, אך הודעת ב.מ.וו אינה מפרטת ספציפית את מדינות היעד בהן נמצאות המכוניות שהושפעו. לפי ב.מ.וו הרכבים האמורים יוצרו בין ינואר לספטמבר השנה ועלולים, כך לפי ההודעה, לסבול מ"מקרים נדירים בהם במהלך היצור נכנסו חלקיקים לסוללה. חלקיקים אלה עלולים לגרום להתלקחות כאשר הסוללה מלאה".
זמן לא רב לפני ב.מ.וו היתה זו יונדאי שהודיעה על ריקול משלה לעשרות אלפי יונדאי קונה חשמליות (הקונה החשמלית אינה משווקת בישראל באופן סדיר) עקב חשש משריפה אשר נגרמת מסיבה שטרם נחשפה בסוללת הרכב. בשנה שעברה תועד מקרה בו בית נשרף במונטריאול, קנדה לאחר שיונדאי קונה חשמלית שהיתה בטעינה ניצתה, לכאורה, בלי כל התראה או סימנים מוקדמים. הסוללה של הקונה מיוצרת על ידי LG CHEM. לאחרונה הודיעה גם פורד על ריקול דומה בדגמי כלאיים שאינם משווקים בישראל.