משרד התחבורה בוחן הרחבת התדירות ושעות הפעילות של התחבורה הציבורית
במשרד מעוניינים לתת מענה למצוקה ההולכת וגוברת של משתמשי האוטובוסים, אך לא מעוניינים לעודד נסיעות שלא לצורך. בהיעדר אכיפה, החשש הוא מחשיפה גבוהה יותר למחלה בעיקר בריכוזי אוכלוסיה שהם משתמשי תחבורה ציבורית מובהקים, אולם לא כאלה שבהכרח מקפידים על כלל הנחיות הסגר
משרד התחבורה דן בשעות אלו (ב') באפשרות להרחיב בצורה ניכרת את תדירות שירותי התחבורה הציבורית, ובמקביל להרחיב גם את שעות הנסיעה עד לתוך הלילה.
בסביבת המשרד טוענים שהדילמה היא הצורך לתת מענה למצוקה ההולכת וגוברת של משתמשי האוטובוסים, שחלקם נאלצים להצטופף בין עשרות נוסעים, מצד אחד, ולא לעודד נסיעות שלא לצורך מתוך הבנה שאין אפשרות לנטר כל נסיעה ולוודא שאדם חולה ובעל תסמינים נמנע מלעלות לנסיעות, מצד שני. את החלטות המשרד יכולה השרה מירי רגב להציג לקבינט הקורונה, שיקבל את ההחלטה בסופו של דבר.
רק בחודש שעבר נחשף בכנסת ש-5% בלבד מהנסיעות מנוטרות לבדיקת חום חריג של הנוסעים, ובהיעדר אכיפה החשש הוא מחשיפה גבוהה יותר למחלה בעיקר בריכוזי אוכלוסיה שהם משתמשי תחבורה ציבורית מובהקים, אולם לא כאלה שבהכרח מקפידים על כלל הנחיות הסגר.
איגוד ועדי התחבורה שמאוגד בארגון כוח לעובדים טוען שמדובר בהחלטה שהיא "בבבחינת מוטב מאוחר מאשר אף פעם. חבל רק שבמקום לחשוב מה יהיו ההשלכות של זריקת 75% מעובדי הענף לחל"ת, על היכולת להסיע את הציבור בישראל לעבודה או למרכזים הרפואיים, מיהרו במשרד התחבורה להנחית הנחיה הזויה בדמות צמצום מהותי של תחבורת האוטובוסים".
באיגוד טוענים שהם עדיין לא קיבלו מענה באשר לשאלות עובדים חיוניים שאינם עובדים בעיר מגוריהם, מה יעלה בגורלו של מי שזקוק לטיפול רפואי לאחר השעה שמונה בערב, ומי ישלם לנהגים שלא צברו מספיק ימים לקבל אבטלה. "באיגוד ועדי התחבורה פעלנו להבטחת התשלום לנהגים מצד החברות במקרה של חוסר בימים, אך זהו כמובן רק חלק מבעיה כללית ומהעמקת חוסר האמון של הציבור בתחבורה הציבורית. הענף הרעוע הזה, שסובל ממחסור כוח אדם קבוע, מקבל זעזועים בזה אחר זה ודומה שאיש לא חושב על השלכות רחוקות טווח. אנו באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים מעדיפים להמיר את החגיגות במאבק להבטחת זכויות הנהגים - עכשיו יותר מתמיד", אומרים שם.
גם ארגון נהגי האוטובסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בעקבות הבחינה של השרה רגב להחזיר את הנסיעות בתחבורה הציבורית להיקף רחב יותר ש"אנו מקווים כי הצעד הבא יהיה דרך החזרתם של אלפי נהגים מהחל"ת כך שיוכלו להפעיל את התחבורה הציבורית כסידרה. תחבורה ציבורית נאותה היא המפתח הראשון במעלה לחיזוק הכלכלה הישראלית ויש לעשות זאת תוך שמירה מקסימלית על חיי הציבור והנהגים".