במערב יצרניות הרכב מלקקות את הפצעים, בבייג'ינג הסינים מציגים רכבים חדשים
לסינים יש הסברים יצירתיים להעתקה של מכוניות מערביות ושימוש בפטנטים שספק אם יצליחו לעבוד מחוץ לסין. בין המכוניות, BESTUNE 01 של חברת FAW, רכב השטח VOYAH IFREE וצ'רי אריזו סטאר
בזמן שתעשיית הרכב המערבית מלקקת פצעים, תעשיית הרכב הסינית ממשיכה קדימה במלוא הכוח.
כך, בעוד שמשבר הקורונה פגע בשוק הרכב הסיני יחסית מוקדם, עוד בשלהי 2019, מה שסייע ליצרני הרכב הסינים להשתקם, במערב היצרנים עדיין מחפשים דרכים יצירתיות לצמצם עלויות. לכן אין פלא שתערוכת הרכב של בייג'ינג, הנחשבת לאחת משתי תערוכות הרכב החשובות בסין לצד תערוכת גואנגז'ו ותערוכת שנחאי, שמה השנה דגש משמעותי על הפגנת כוח, גם בפני המקומיים וגם בפני המערביים.
אחד הסממנים העיקריים של תעשיית הרכב המקומית של כל מדינה הוא התערוכות. במקרה של פריז, דטרויט ופרנקפורט, התערוכות השנה בוטלו. במקרה של ביג'ינג - ממשיכים קדימה.
המכוניות שהוצגו השנה בתערוכה בבייג'ינג נעות בין "טיפשי" ל"הרפתקני", וכמו תמיד, לסינים גם יש הסברים יצירתיים להעתקה של מכוניות מערביות ושימוש בפטנטים שספק אם יצליחו לעבוד מחוץ לסין.
BESTUNE 01
חברת FAW הסינית דשדשה במשך שנים מאחורי היצרנים המערביים, עד שהגיעה המהפכה החשמלית. ה-BESTUNE 01 הוצג בשנת 2019 כמכונית תצוגה אך למרות הקורונה הפיתוח הואץ וכעת היצרנית מציגה דגם מוכן.
כפי שניתן לראות, החרטום "משאיל" סממנים עיצוביים מקיה הקוריאנית וגם מ-DS הצרפתית, אך גולת הכותרת היא הפנים: מה שהיצרנית מגדירה כ"סייען הולוגרפי" או בשפה פשוטה יותר: צג מידע תלת מימדי.
המנוע חשמלי ומפיק 190 כוחות סוס, מספיק כדי להשיע למהירות מרבית של 160 קילומטרים לשעה. טווח הנסיעה המוצהר על ידי BESTUNE הוא 400 קילומטרים.
סונגסאן דולפין
למכונית שהיא לא פחות מחיקוי רשלני למדי של שברולט קורבט משנות החמישים מגיע שם מטופש. ולסינים יש כזה: זוהי סונגסאן דולפין SS, מכונית שהיצרנית מגדירה כ"מחווה לשברולט", מה שכמובן מותח עד דק את הגבול שבין מחווה ובין העתק חסר בושה.
כפי שניתן לראות, ה"מחווה" היא לשברולט קורבט של שנות החמישים והביצוע מזכיר מעט מכונית מהסוג שמותקן בפארק שעשועים. למי שמצפה למנוע ענק ועתיר כוחות סוס נכונה אכזבה (גם) בתחום זה: הסונגסאן מצוידת במערכת פלאג אין הייבריד המבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ומנוע עזר חשמלי לנסיעה בעיר.
VOYAH IFREE
הסינים מצטיינים בהמצאת מותגים יש מאין ו-VOYAH היא דוגמה מצוינת: חטיבת היוקרה של דונגפנג הוצגה בשנת 2019 באופן רשמי וה-IFREE היא רכב הכביש שטח הראשון של המותג. בניגוד ליצרנים סינים אשר עוסקים בחיקוי, פרט לשם הנדוש, ה-VOYAH אינה נראית כחיקוי של תוצרת מערבית ולמעשה נוקטת בקו עיצובי יחודי למדי (אם כי ניתן להבחין בתמונה גם באי אלו רמזים ל"השראה" מטסלה, סקודה ומאזדה 6). המלל השיווקי כולל את המשפט :"הענקת שירות נטול חרדה ומתוחכם להפליא", מה שלא מסביר מדוע עד כה VOYAH נמנעת מחשיפת מערכת ההנעה.
צ'רי אריזו סטאר
בזמן שיצרני הרכב המערביים נוקטים בגישה שמרנית יחסית בכל הקשור בהענקת שמות לדגמי מכוניות חדשים, בסין כך נדמה השמיים הם הגבול וצ'רי אריזו סטאר היא דוגמה טובה. האריזו סטאר מבוססת על מכלולים של צ'רי אריזו המשפחתית אך מיועדת להבהיר לקונים הפוטנציאלים שניתן להיות יחודיים גם בקרב מיליארד סינים. לכן, כפי שניתן לראות בתמונה, צ'רי העניקה לאריזו טיפול "מהיר ועצבני" הכולל התקנה של כנפיים מנופחות וגלגלי ענק, שלל ספוילרים ותוספות. ועם זאת, דווקא המנוע לא זכה לטיפול מיוחד שילווה את המראה האגרסיבי: ההספק, 147 כוחות סוס לא ממש ירשים את מי שירצה לבדוק האם עם המראה המוחצן ניתן לקבל גם ביצועים קיצוניים.
הונדה SUV E
על רקע תצוגת העוצמה של היצרנים הסינים בולטים גם כמה יצרני רכב מערביים מוכים היטב, אבל מה שמקבלים בסין צפוי לחלחל למערב עוד זמן רב. הונדה ניצלה את תערוכת בייג'ינג כדי לחשוף אב טיפוס של מה שהיצרנית היפנית מכנה SUV E - רכב כביש שטח חדש וחשמלי לחלוטין. כפי שניתן לראות בתמונות של מכונית התצוגה, ה-SUV E הוא למעשה רכב כביש שטח קופה, כלומר יש לו רק שלוש דלתות. הונדה לא ממהרת לחשוף מידע טכני אודות מערכת ההנעה של ה- SUV E אך מדגישה שמדובר ברכב שיהיה מצויד במערכת עדכונים סלולרית, כלומר מערכת שתאפשר עדכוני תוכנה ברכב בלי צורך להגיע למוסך.