$
בארץ

נחשף בכלכליסט

אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית יכללו הנחות לתושבי הפריפריה

האפליקציות יתחילו לפעול בנובמבר; לפי ההערכות, משרד התחבורה יבקש להחיל שני תעריפי הנחה, של 25% ו-50%, תלוי באזור; מוקדם יותר השנה השביתה רגב את המיזם בטענה של פגיעה בפרטיות

ליאור גוטמן 17:5402.10.20

משרד התחבורה הודיע לפני שעה קלה שאפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית יחלו לפעול כבר באמצע נובמבר. זאת, לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הצליחה להשיג הנחות עבור תושבי הפריפריה.

 

נושא ההפעלה המחודשת נחשף בחודש שעבר בכלכליסט לאחר שלפני כמה חודשים רגב השביתה את המיזם בטענה של פגיעה בפרטיות.

 

פרויקט אפליקציות התשלום יצא לדרך לפני כשנה והושלם ב-2020, עם כוונה לאפשר תשלום חדשני, מנותק משירותי הרב קו, כך שהנוסעים יוכלו להשתמש באפליקציית תשלום שתשקלל עבורם את החיוב האופטימלי.

 

הזוכים במכרז מסוף 2019 היו מוביט ופנגו, ישראכרט, וסלופארק הופ און ובנק דיסקונט. משרד התחבורה טען בזמנו שהמעבר לשירותי התשלום החדשים יחסוך למדינה כ-100 מיליון שקל.

  

מירי רגב מירי רגב צילום: אוהד צויגנברג

 

בחודשים האחרונים הביעה רשות הפרטיות במשרד המשפטים הסתייגויות מהשירות, זאת במקביל ללחצים שהופעלו על משרד התחבורה לעכב את היישום. כאמור, בחודש שעבר רשות הפרטיות הגיעה להבנות מול משרד התחבורה שהשמירה על פרטיות הנוסעים נאותה, מה שהוביל להשקה המחודשת של השירות.

 

לדברי רגב, ההסכמה על ההפעלה המחודשת ושני תעריפי הנסיעה דורשת את אישור ועדת המחירים. "לאחר אישורה, יוכלו זכייני האפליקציות להתחיל בפעילות. היבטי הפרטיות כבר טופלו בדרגים המקצועיים בהתאם להנחית השרה רגב, אושרו בידי הרשות להגנת הפרטיות והנחיות הפיתוח המתאימות הועברו למימוש הזכיינים של האפליקציות המסחריות. כמו כן הנחתה השרה רגב, לקדם ולזרז את השקת האפליקציה הלאומית הממשלתית שתאפשר חלופה למשתמשי התחבורה הציבורית מול האפליקציות הפרטיות".

 

על פי ההערכות, משרד התחבורה יבקש להחיל שני תעריפי הנחה, של 25% ו-50%, תלוי באזור. מי שיצטרכו לבצע את ההתאמות הם הזכיינים במכרז. עד סוף השנה ינסו להתאים את השירות גם לרכבת ישראל

x