דיווחים בעולם: פולקסווגן תמכור את יצרנית מכוניות העל בוגאטי
לפי הדיווחים, יצרנית מכוניות היוקרה תימכר לרימאק הקרואטית. בוגאטי הוקמה לפני 111 שנים והדגם החדש שלה, שירון, מפיק 1,500 כוחות סוס
לנוכח משבר הקורונה, פולקסווגן העולמית מקצצת בשומנים. לפי דיווחים ברשתות זרות, פולקסווגן מנהלת מגעים למכירת יצרנית מכוניות העל בוגאטי ליצרנית הרכב הקרואטית רימאק.
- מכונית החלומות של טייקון הנדל"ן: מודל חד-פעמי של בוגאטי והרמס
- בוגאטי מתכננת מכונית חשמלית "עממית", במחיר של בין 500 אלף למיליון יורו
- רונאלדו קנה את המכונית היקרה ביותר בעולם - בוגאטי ב-12 מיליון דולר
במסגרת העסקה, תהפוך רימאק את בוגאטי למותג כל-חשמלי. פולקסווגן עצמה לא הגיבה לדיווחים אך לפי פרסומים זרים, בכירים בחברה נערכים לאישור פרטי העסקה בדירקטוריון פולקסווגן העולמית.
פולקסווגן עצמה מחזיקה במספר גדול של מותגים - החל בפולקסווגן עצמה וכלה באאודי, סיאט, סקודה וגם למבורגיני. יצוין כי פורשה, שמחזיקה בעקיפין במניות פולקסווגן, השקיעה בעצמה ברימאק, משמע בעת ביצוע העסקה צפוי חלק מההון שיתקבל עבור מכירת בוגאטי להיות מושקע בחזרה בחברה.
בוגאטי, המייצרת כיום דגם אחד - שירון - נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, וגם אחת היוקרתיות בעולם. ועם זאת, היצרנית ידעה אינספור עליות ומורדות, אשר כללו גם הפסקות ייצור ממושכות.
בוגאטי עצמה היא במקור חברה צרפתית, שהוקמה לפני 111 שנים על ידי אטורה בוגאטי באלזאס. בוגאטי עצמו נפטר ב-1947, שמונה שנים לאחר מותו של בנו הבכור ב-1939, אשר היה אמור לרשת את החברה מבוגאטי ולהמשיך את דרכו.
בפועל, מותו של בוגאטי עצר את ייצור המכוניות כמעט לחלוטין וגרם להדממה הדרגתית של החברה, אשר מכרה מכוניות ספורות שנותרו במפעליה בשנות החמישים. רק ב-1987 רכש איש העסקים האיטלקי רומאנו ארטיולי את הזכות להשתמש בשמה של בוגאטי והקים את החברה מחדש.
ב-1998 רכשה קבוצת פולקסווגן את בוגאטי מידיו של ארטיולי. תחת פולקסווגן הושקה הבוגאטי המודרנית המוכרת ביותר: הוויירון, מכונית שיצגה היטב את חזונה של בוגאטי - ייצור רכב שהיה מהיר ומפואר יותר מרוב מכוניות העל האיטלקיות, הודות למנוע בעל 16 בוכנות בנפח שמונה ליטרים שהפיק כמעט אלף כוחות סוס, בהתאם לגרסה.
בשנת 2016 הציגה בוגאטי דגם נוסף, בוגאטי שירון, שצויד גם הוא במנוע בנפח שמונה ליטרים, המפיק 1,500 כוחות סוס.