$
רכב

אגסי צדק? ג'ילי חושפת רשת תחנות להחלפת סוללות לרכב חשמלי

חזונו של מייסד בטר פלייס שי אגסי, להקמת רשת תחנות להחלפת סוללות לרכב חשמלי קורם עור וגידים - בסין; חטיבת החדשנות של ג'ילי הסינית חנכה השבוע את התחנה הראשונה בצ'ונגקינג, מתוך 35 שיוקמו בעיר

תומר הדר 15:5316.09.20

מיזם המכונית החשמלית בטר פלייס הפך מזמן לפרק נשכח בהיסטוריה ההפכפכה של הישראלים והרכב החשמלי, אך חזונו של המייסד שי אגסי להקמת רשת של תחנות החלפת סוללה קורם עור וגידים – בסין. השבוע חנכה ג'ילי טכנולוג'י, חטיבת החדשנות של ג'ילי הסינית את תחנת החלפת הסוללה הראשונה של ג'ילי לרכב חשמלי.

 

 

 

התחנה נחנכה בצ'ונגקינג, ומשתרעת על שטח של 126 מטרים רבועים. אופן הפעולה מוכר היטב לכל ישראלי שביקר באחת מתחנות החלפת הסוללה הנטושות של בטר פלייס בישראל: המכונית נכנסת לתחנה ולאחר מכן זרוע רובוטית שולפת את הסוללה ומחליפה אותה בסוללה מלאה.

תחנת החלפת סוללה לרכב חשמלי של ג'ילי טכנולוג'י  תחנת החלפת סוללה לרכב חשמלי של ג'ילי טכנולוג'י

 

לפי פרסומי ג'ילי, בצונגקינג לבדה יוקמו 35 תחנות החלפת סוללה, כאשר היעד הסופי הוא כאלף תחנות ברחבי סין. במפתיע, יש לציין כי בשעתו מטרתה העיקרית של בטר פלייס עם הקמת רשת עמדות ההחלפה היתה לאפשר לנהגי רכב חשמלי לנסוע מדן ועד אילת, מה שלפני עשור נחשב למשימה בלתי אפשרית לנוכח העובדה שטווח הנסיעה של מכונית חשמלית היה בין 100 ל-150 קילומטרים במקרה הטוב.

 

דווקא כיום, טווח הנסיעה של מכוניות חשמליות עומד ברוב המקרים על מעל 300 קילומטרים, כאשר רוב דגמי המכוניות החשמליות מצוידים באפשרות לטעון את המכונית באמצעות מטען DC, כלומר מטען המסוגל למלא במהירות יחסית חלק ניכר מקיבולת הסוללה.

x