בלעדי לכלכליסט
לידיעת שרי הממשלה: לא יתקיים השנה מכרז רכבים
האוצר מסר כי עד שלא יאושר תקציב מדינה לא יירכשו כלי רכב חדשים. מכרז אחרון נערך ב־2016
מכרז רכבי השרים החדש, שהיה אמור לצאת לפועל בעוד פחות כחודשיים, לא יתקיים השנה. במקום זאת ייאלצו השרים להמשיך ולנסוע במכוניותיהם שגילן מגיע עד ארבע שנים, להשתמש ברכבים ממאגר הרכב של המדינה או להסתפק ברכב שכור, כך נודע ל"כלכליסט".
ממשרד האוצר נמסר כי "בשל התקציב ההמשכי לא מבוצעת רכישת כלי רכב חדשים, ובכלל זה גם רכבים עבור שרים. השרים החדשים עושים שימוש ברכבי השרים הקיימים במשרדים ובמאגר מינהל הרכב ככל הניתן, ובמקרים חריגים ברכבים שכורים. מכרז חדש לרכישת רכבים יפורסם לאחר אישור תקציב מדינה".
מכרז רכבי השרים האחרון פורסם ב־2016, בדגש על דגמים עממיים. כך למשל מגבלת המחיר העליונה הוגדרה עד 250 אלף שקל. היקף המכרז המקורי היה כ־30 רכבים, והזוכות במכרז אז היו מכוניות מתוצרת ניסאן וסקודה. חלק מהשרים בחרו בסקודה סופרב ברמות הגימור "לוראן קלמנט" ו"סטייל", ואחרים בחרו בניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. מכרז רכבי השרים שפורסם ב־2016 נקבע במקור לתקופה של שנתיים, אך באוגוסט 2018 הוארך תוקף הזכייה של סקודה וניסאן בשנתיים נוספות. כעת, לאור פניות של יבואני רכב בנושא המכרז שתוקף הארכתו נקבע לנובמבר 2020, הבהיר האוצר כי לא יתקיים מכרז חדש, לפחות עד שיאושר תקציב המדינה.
מכרז רכבי השרים אינו נחשב למכרז יקר מבחינת שווי הרכבים, ההשכרות או השימוש ברכבי האיגום, זאת בשל העובדה שמדובר בפחות מ־50 כלי רכב. עם זאת, למכרז זה ערך שיווקי בלתי מבוטל: הצורך לדאוג לצורכיהם המוטוריים של שרים, גורם הנראות וגם השפעתם של השרים, ברורים היטב ליבואני הרכב המשרתים אותם.