בקשה לייצוגית נגד עיריית ת"א: "קנסה נכים שחנו במקומות של אוטותל - ללא סמכות"
חניות של מיזם הרכב השיתופי אינן נכללות ברשימת המקומות בהם אסור לנכים לחנות - מה שיצר מצב בו נכים השתמשו מעת לעת בחניות אלה, ונקנסו; היקף התביעה - 34 מיליון שקל
בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה השבוע נגד עיריית תל אביב, בטענה כי קנסה נכים שחנו במקומות חניה השייכים למיזם הרכב השיתופי "אוטותל".
- אוטותל רוצה להתרחב: פנתה ללקוחות בערים הסמוכות לת"א
- פרויקט אוטותל מסכם שנה: זמן ההזמנה הממוצע לרכב הוא 24 דקות
- שנה למיזם: המכוניות של אוטותל חונות 95% מהזמן
התובע, באמצעות עו"ד יוני מבורך, תובע 34 מיליון שקל עבור כלל הנכים שנפגעו.
התביעה הוגשה בשם כל בעל תו נכה אשר חנה בחניה השמורה לרכב אוטותל וקיבל הודעה לתשלום קנס, וכל בעל תו נכה שלא חנה בחניה של אוטותל עקב האיסור שהטילה עיריית תל אביב.
לפי לשון התביעה, "עיריית תל אביב קונסת שלא בסמכות נכים אשר מחנים את רכבם בחניה אשר אותה הקצתה לרכבי אוטותל".
אוטותל מפעילה ברחבי תל אביב כ-520 כלי רכב שיתופיים שעבורם שמורות 260 חניות ברחבי העיר.
החוק מתיר לנכים לחנות "במקום שאין החניה מותרת בו" אם אין בסמוך חניה מוסדרת לנכים או לסירוגין יש חניית נכים אך היא תפוסה. בנוסף החניה של רכב הנכה צריכה להתבצע באופן שאינו מפריע לתנועה.
גם על נכים חלים סייגים בחניה, למשל לא לחסום מעבר חציה או רכב כיבוי. חניות של אוטותל אינן נכללות ברשימת המקומות בהם אסור לנכים לחנות - מה שיצר מצב בו נכים השתמשו מעת לעת בחניות אלה.
משתמשי אוטותל מצידם מצאו עצמם ללא חניה בה יוכלו להשאיר את הרכב השיתופי - מה שגרם לעיריית תל אביב להצמיד דוחות ואזהרות לרכבי הנכים.
יצוין כי נכים יכולים לחנות בחינם בכחול לבן, אך חניות כאלה אינן תמיד זמינות. גובה הפיצוי המבוקש לאדם הוא 1,000 שקל, לשון התביעה.