פרסום ראשון
סכנה על הכביש: משרד התחבורה דוחה את סיום בדיקות החורף לרכב כבד
רכבים כבדים ואוטובוסים מחוייבים לבצע בדיקת חורף עד לסוף אוקטובר בכל שנה. אך בשל החגים, החליט משרד התחבורה לאפשר לסיים את הבדיקות עד סוף נובמבר. המשמעות: חלק מ-70 אלף הרכבים הכבדים ייסעו בגשמים הראשונים בלי שעברו בדיקה
בדיקות חורף לרכבים כבדים יוכלו להתבצע השנה אחרי שבכבישי ישראל כבר תורגש היטב השפעתם של הגשמים הראשונים. כך עולה מטיוטת תיקון של תקנות התעבורה שהוגשה לאחרונה.
- ועדת הכלכלה: "התחרות בענף הרכב נכשלה"
- המכונית החדשה שלכם עומדת להיות עוד יותר ישנה
- משרד התחבורה לא מתחשב במצב הכלכלי: הטסטים לרכב התייקרו גם באפריל
כיום, לפי לשון החוק, כל רכב מסחרי שמשקלו הוא מעל עשרת אלפים קילו (עשר טונות) וגם אוטובוסים - חייב לבצע בדיקה מיוחדת וקפדנית במיוחד שנקראת "בדיקת חורף".
הבדיקה חייבת להתבצע בין ה-1 באוקטובר ל-1בנובמבר, ורכב שלא עבר את הבדיקה אינו מורשה לנסוע בכבישי הארץ בחורף.
הבדיקה הקפדנית כוללת בדיקת בלימה, בדיקת מערכת היגוי, בדיקה מיוחדת לאיתור נזילות וגם בדיקת בלאי צמיגים.
יצוין כי רכב כבד עודנו מהווה גורם משמעותי לתאונות דרכים בישראל, שלא לדבר גם על מעורבותם של אוטובוסים בתאונות.
עם זאת, במשרד התחבורה מתכננים לדחות את המועד בו יוכלו הרכבים הכבדים לעבור את בדיקות החורף. כך, לפי לשון הטיוטה, לא יצטרכו המשאיות והרכבים הכבדים לעבור את הבדיקות באוקטובר, אלא בנובמבר. הסיבה, לפי משרד התחבורה, היא שבחודש אוקטובר חלים השנה חגים אשר מצמצמים את מספר ימי העבודה בחודש זה ל-15 עד 18 ימי עבודה בלבד.
בדיקות החורף, שיימשכו חודש, ויחלו רק ב-1 בנובמבר, יאפשרו לחלק מ-70 אלף הרכבים הכבדים לנסוע בגשמים הראשונים, בהם הכבישים נחשבים מסוכנים במיוחד, בלי שעברו את בדיקת החורף.
יצוין כי בשנה שעברה הגיע היורה לישראל בתחילת ספטמבר. באוקטובר 2019 תועדו מספר אירועי גשם נוספים.
לפי לשון המסמך, קיים חשש מפני מצב בו בדיקות החורף "יגרמו לפגיעה ברמת השירות בתחבורה הציבורית". למרות אותו חשש, בכל מקרה התחבורה הציבורית בישראל
אינה פעילה בימים אלה באופן מלא עקב מגבלות הקורונה.