קצת היברידית: סקודה אוקטביה חדשה - מול קורולה ואיוניק
הדור החדש של המשפחתית הצ'כית מאמץ הנעה היברידית קלה, והוא גדל בממדים ומתייקר; גרסת הבסיס למשל תעלה 135 אלף שקל - התייקרות של 6,000 שקל
סקודה אוקטביה הייתה בשנים האחרונות כמעט המשפחתית היחידה שהצליחה לשרוד בטבלאות המכירות את הצונאמי של יונדאי איוניק וטויוטה קורולה ההיברידיות. בשנה שעברה מכרה האוקטביה כ-7,100 יחידות בארץ, מחצית המכירות של טויוטה קורולה שהייתה המכונית הנמכרת ביותר בארץ.
- חדש: ג'יפון דיזל לנצ"מים במשטרה ולסמנכ"לים בממשלה
- יונדאי יוצאת לקרב מול סקודה - על חצי מיליארד שקל בשנה
- הדחה מפתיעה: מנכ"ל סקודה, ברנארד מאייר, נאלץ לעזוב את תפקידו
היום (ג') החל שיווק דור חדש שלה, עדיין ללא גרסה היברידית מלאה, אבל לראשונה עם הנעה היברידית קלה במנועי הטורבו בנזין 1,000 ו-1,500 סמ"ק: סוללת 48 וולט ומנוע חשמלי קטן שיסייעו בהאצות ובשיוט ואמורים להפחית בכמה אחוזים בודדים את צריכת הדלק. לא חסכוני כמו היברידית מלאה, וללא הנחה של 500 שקל בשווי השימוש, אבל טכנולוגיה זולה הרבה יותר לרכישה ולתיקון. עם זאת סקודה טרם פרסמה נתוני צריכת דלק רשמיים לשתי הגרסאות.
האוקטביה החדשה מזכירה מאוד את הסופרב הגדולה, גם מבחוץ וגם בתא הנוסעים. תא המטען הענק מסורתית גדל עוד יותר ל-553 ליטר, ונותר הגדול בקבוצה. כבר ברמת האבזור הבסיסית אמבישן מגיעה עם חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד, מסך מולטימדיה 8.25 אינץ' ו-5 שקעי USB-C.
רמת הגימור דיינמיק אמורה להיות ספורטיבית יותר, עם שלדה מוקשחת, בולמי זעזועים שונים, מרכב נמוך ב-1.5 ס"מ, לוח מחוונים וירטואלי המורכב כולו ממסך דיגיטלי, וסממני עיצוב ספורטיביים.
רמת הגימור סטייל הבכירה מוסיפה משטח טעינה אלחוטית לסמארטפונים, חישוקי 18 אינץ', מסך מולטימדיה 10 אינץ' ושליטה על הטמפרטורה ביציאת המזגן במושב האחורי.
לכל הדגמים מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התרעת עייפות.
מחירי גרסאות הבסיס התייקרו בכ-6,000 שקל לעומת הדור הקודם. ה-1,000 סמ"ק הבסיסית עולה 135 אלף שקל; ה-1,500 סמ"ק (150 כ"ס) מ-141 אלף שקל; וגרסת הדיזל (150 כ"ס) עולה 171 אלף שקל - כולן עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים ושבעה הילוכים. הדיזל, המיועדת בעיקר למוניות, היא היחידה שמוצעת עם תיבה ידנית, ב-162 אלף שקל.
בשנה הבאה יגיעו גם גרסת ה-RS הספורטיבית עם מנוע טורבו בנזין 2,000 סמ"ק (245 כ"ס) וכנראה שגם גרסה היברידית נטענת, 1,400 סמ"ק, 204 כ"ס, עם טווח חשמלי של 55 ק"מ לליטר.