דעה
מירי רגב בוחרת לנסוע לבד
העזיבה של ראש הרשות לתחב"צ אמיר אסרף, דווקא כשהתחיל לזוז משהו במשרד התחבורה עשויה להביא לגל של נטישות נוספות. בעיקר אם רגב תבחר שוב למנות את אחד מאנשי אמונה במקום איש מקצוע
אמיר אסרף, ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מסר אתמול הודעה שהפתיעה מעטים בלבד: הוא עוזב את תפקידו. מאז שמירי רגב נכנסה לתפקיד שרת התחבורה, היא עצרה שורה של מהלכים, לא תמיד פופוליסטיים, שעליהם עבדו ברשות התחבורה ושנועדו כולם לשפר את השירות לנוסעי האוטובוסים.
- מנהל רשות התחבורה הציבורית פורש - בדרך לניהול פרויקט מנהרות הכרמל
- מירי רגב עם ועד נמל אשדוד: להותיר את כל הרציפים בידי המדינה
- חברות התעופה ישיבו כספים לנוסעים שטיסותיהם בוטלו עד ה-1 באוקטובר
מהלכים אלה כוללים, בין היתר, קיצור מסלולים של קווים מסוימים תוך ויתור על תחנות מרוחקות לטובת הגברת תדירות והשקת אפליקציות תשלום שיחסכו את המטרד של טעינה מוקדמת של כרטיסי הרב קו.
אבל שינויים בקווי אוטובוס מרגיזים נוסעים רבים, ובעיקר ראשי רשויות מקומיות, רבים מהם אנשי ליכוד. את האפליקציות סימנה רגב עוד לפני שנכנסה לתפקידה, בטענות לבעיית פרטיות משתמשים, שלא הטרידה את המשרד כאשר השיק את אפליקציית רב קו.
האפשרות לתשלום מהיר וללא מגע במכונות תיקוף וטעינה, דווקא בזמן שרבים חוששים להשתמש בתחבורה ציבורית בגלל הקורונה, היתה יכולה לסייע בהעברת נוסעים מהרכב הפרטי לרכבות הריקות. אבל ההזדמנות הזאת הוחמצה.
אסרף, כמו מנכל"ית משרד התחבורה הקודמת קרן טרנר אייל, היה חלק מקבוצה של אנשי משרד האוצר שחיזקו בשנים האחרונות את משרד התחבורה, בעיקר ברשות לתחבורה ציבורית שהקים השר הקודם ישראל כץ.
במשך שנים, משרד התחבורה קידם בעיקר את הרכב הפרטי על חשבונה של התחבורה הציבורית הכושלת והנחוצה כל כך. דווקא עכשיו, כשנדמה היה שמשהו זז במשרד, לא מעט הודות לזרם של בעלי תפקידים שהשירות הציבורי מנסה כיום לקדם, מישהי לחצה "עצור".
טרנר אייל הודחה לטובת איש אמון של השרה - והעזיבה של אסרף עשויה להביא לגל של נטישות נוספות, בעיקר אם רגב תבחר שוב למנות את אחד מאנשי אמונה במקום איש מקצוע שאינו מזוהה פוליטית. את המחיר הציבור ישלם בתחנות האוטובוס — ובפקקים.