$
רכב

יונדאי יוצאת לקרב מול סקודה - על חצי מיליארד שקל בשנה

תשיק באוקטובר את סונטה היברידית החדשה, בניסיון לגבור בשוק המנהלים על הסופרב, שמכרה לבדה מתחילת השנה יותר מכל מתחרותיה ביחד. הנשק: אבזור והנחה בשווי שימוש

אודי עציון 21:3820.07.20

בעידן שבו מלכת המכירות של שוק הרכב מתחלפת כמעט מדי שנה, עם תחרות צמודה ברוב הקטגוריות בין דגמים יפניים וקוריאניים, סקודה סופרב האירופית זוכה למעמד נדיר. היא לא רק מלכת המכירות של שוק מכוניות המנהלים כמעט מאז הגעת הדור הנוכחי ב-2016 - השנה היא מכרה לבדה יותר מכל שאר מכוניות המנהלים העממיות האחרות ביחד.

 

 

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בין ינואר ליוני 2020 נמסרו 184 דגמי מאזדה 6, 131 טויוטה קאמרי, 42 ניסאן אלטימה, 38 פיג'ו 508, 30 שברולט מאליבו, 26 פולקסווגן פאסאט, 5 סובארו B4 ו-4 קיה אופטימה.

 

מהסופרב, לעומת זאת, מסרה במחצית הראשונה של השנה צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן, 1,186 יחידות, במחיר ממוצע של קצת מעל 200 אלף שקל ליחידה כולל מסים. סך הכול מכירות של כ-500 מיליון שקל בשנה מלאה.

 

שוק מכוניות המנהלים, מה שמכונה באירופה "משפחתיות גדולות" ספג בשנים האחרונות מכה אחר מכה, כשגם לקוחותיו עברו לג'יפונים. גם מי שמקבל מכונית צמודה במחיר של 170-200 אלף שקל, מעדיף לבחור מחברת הליסינג רכב פנאי גבוה, שכבר לא נחשב מנקר עיניים ברוב החברות - הלקוחות העיקריות של המכוניות האלה. זה בולט במכירות מאזדה 6, שבשיאה מסרה כ-4,000 יחידות בשנה אצלנו, בערך מה שמוסר כיום השוק כולו.

יונדאי סונטה היברידית. תתחרה בסקודה סופרב יונדאי סונטה היברידית. תתחרה בסקודה סופרב

 

 

למרות זאת, יבואנית יונדאי כלמוביל נערכת להשיק באוקטובר את הסונטה החדשה, עם יעד מכירות שאפתני, להתמודד על ראשות הקטגוריה. השקת דגם חדש היא תהליך עתיר עלויות ועבודה, הדורש מו"מ קשה מול היצרן להשגת מחיר תחרותי, ייבוא חלפים, הכשרת הצוותים הטכניים, והזמנת מלאי, שאצל רוב היבואנים, כמחצית ממחירו משולמת בידי היבואן ברגע שהוא עוזב את המפעל בדרכו הארוכה לישראל.

 

הסופרב היא מכונית מנהלים מרווחת מאוד בתא הנוסעים ובתא המטען, איכותית, שמוצעת במגוון רחב של גרסאות ורמות מחיר, מה שהפך אותה בין השאר לפופולרית גם אצל חברי הכנסת וגם אצל השרים, ומסרה כ-230 יחידות מהגרסה המאובזרת והמחוזקת שלה, בטווח מחירים של 230-270 אלף שקל.

 

מולה תעמיד יונדאי את הסונטה, שתגיע בתקינה קנדית. מכונית גדולה מאוד, עם אורך של 4.90 מטרים, בסיס גלגלים נדיב של 2.84 מטרים ותא מטען בנפח 500 ליטר. יהיה לה רכיב מרכזי אחד שאין כרגע לסופרב בישראל: הנעה היברידית, מנוע בנזין 2,500 סמ"ק ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 192 כ"ס. ההנעה הירוקה לא מבטיחה רק צריכת דלק של 22 ק"מ לליטר בדגם הבסיסי, אלא גם הנחה של 500 שקל לחודש בשווי שימוש למי שמקבל את המכונית שלו ממקום העבודה.

מבט מבפנים מבט מבפנים

 

 

הסונטה גם צפויה להציע כבר בגרסת הבסיס בכ-180 אלף שקל רמת אבזור גבוהה, שתכלול מושבי עור וחבילת בטיחות אקטיבית מלאה, כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על רכב בשטח מת במראות. הדגם המאובזר יוסיף לוח מחוונים מבוסס צג בגודל 12.3 אינץ', הכולל פיצ'ר בטיחותי נוסף: בעת איתות, מתחלפת תצוגת לוח המחוונים, לתמונה של הנעשה מאחור בצד שאליו מאותתים, כדי להקל את הנהג לפנות בבטיחות.

 

לסקודה יש בהיצע רק גרסת היברידית נטענת, שהייתה יכולה לזכות כרגע למחיר תחרותי יחסית בגלל הייקור המהיר יותר של המיסוי על היברידיות רגילות לעומת נטענות, אך זו טרם שוחררה בידי היצרן לשוק הישראלי.

 

כלמוביל בחרה להשיק את הסונטה ההיברידית למרות שבחודש הבא תציג רשות המסים נוסחה מעודכנת למס הירוק, שצפויה כמו בפעמים קודמות לדחוק חלק מההיברידיות אל מעבר לסף הזיהום הנדרש כדי לשלם רק 45% מס קנייה במקום 83%. וזאת עוד לפני העלאת המס על ההיברידיות ל-50% בשנה הבאה, תוך הקטנת הנחת המס המירבית מ-20,000 ל-10,000 שקל. השינוי יכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021.

x