פרסום ראשון
נת"ע שוב דוחה את מכרזי קווי הרכבת החדשים בתל אביב
מדובר במכרזים לעבודות על הקווים הירוק והסגול בעלות של 15 מיליארד שקל, כשההגשות היו מיועדות לסוף החודש; כעת הדחייה היא לסוף אוגוסט; הנימוק הוא בקשה של חלק מהמתמודדים לעשות זאת, כשברקע ויכוח בין משרדי האוצר והכלכלה בסוגיית רכש הגומלין; נת"ע: "לא תתאפשר דחייה נוספת"
- המחדל בנת"ע: רשלנות או התעלמות
- אושרה כניסת 300 מהנדסים סינים להמשך עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
- המבקר הפנימי בנת"ע יבדוק דיווחים על קצב ההתקדמות
מדובר בדחייה נוספת של המכרז, כאשר ההגשות היו אמורות להסתיים בסוף החודש הנוכחי. במהלך דיון שנערך היום הוחלט לדחות את ההגשות עד לסוף אוגוסט, בטענה שזהו התאריך האחרון הידוע. הנימוק העיקרי לדחייה הוא בקשה של חלק מהמתמודדים לעשות זאת, אולם ברקע משרד האוצר מנהל ויכוח שככל הנראה ממאן להסתיים מול משרד הכלכלה, זאת על חובת רכש הגומלין שקשורה למכרזים. רכש הגומלין הוא למעשה חובת זכיין זר לנתב כ-20% מהיקף ההשקעה בשוק המקומי, ומשרד הכלכלה כבר התכתש בעבר עם האוצר בניסיון להקפיא את המכרזים של הקווים האמורים, וללא הצלחה.
ההערכות בסקטור התחבורה הן שתאריך ההשקה הלא רשמי של הקווים (עד שנת 2026 לשניהם) כבר אינו רלוונטי, והלו"ז היותר ריאלי הוא במהלך 2027, אם לא מעבר לכך.
רשימת הקבוצות הראשונית שניגשו לשלב המיון המוקדם כבר לפני כשנה וחצי כוללת את CAF הספרדית בשיתוף שפיר; CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד; אלסטום בשיתוף אלקטרה, John Laing ודן; סימנס הגרמנית בשיתוף מנרב, אלייד ופז; CREC הסינית בשיתוף בומברדייה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס; וקבוצה סינית של CCCC ו-CHEC. בשלב זה לא ברור האם כל הקבוצות יישארו באותו מבנה, וחלק מן החברות עלולות לפרוש או שכבר הודיעו על פרישה.מנת"ע נמסר בתגובה ש"לאחר בקשה של שתיים מתוך חמש החברות לדחיית סגירת המכרז, התקיים דיון בועדת המכרזים של נת"ע, בסופו הוחלט לדחות בחודש את סיום המכרז, וזאת על מנת לשמור על גיוון ותחרות בין מספר חברות גדול ככל האפשר. הובהר לחברות כי לא תתאפשר דחייה נוספת".