$
בארץ

מ-1 בספטמבר: שתי קבוצות בכל גן, עד 18 ילדים בגן ובכיתה

משרד החינוך מעדכן את המתווה בעקבות הזינוק בתחלואה: בגנים שאינם גדולים מספיק אחת מקבוצות הילדים תשהה במתנ"ס, במבנה ציבור או בכיתה. תלמידי כיתות ה' ומעלה יגיעו לבית הספר לפחות ליום אחד. "נגייס פנסיונרים של משרד החינוך, סטודנטים ומובטלים שישמשו ככוח עזר"

ynet 14:1115.07.20

שר החינוך יואב גלנט קבע עקרונות להפעלת בתי הספר במסגרת שלושת המתווים שעליהם הוחלט. כל זאת, בהתאם למצב התחלואה, תוך גמישות לשינויים בין מחוז למחוז ובתוך הערים שבהן התחלואה קשה יותר. בין היתר הוחלט כי עד 18 תלמידים ילמדו בכל גן וכיתה, וגני הילדים ילמדו בשתי קבוצות נפרדות. לגבי תלמידי כיתות ה' ומעלה - לבית הספר הם יגיעו לפחות ליום אחד.

 

"העיקרון שמנחה אותנו הוא שפעילות מערכת החינוך הכרחית לתפקוד המשק" , אמר גלנט. "עלות השבתת מערכת החינוך ליום אחד נאמדת בסכום של 300 מיליון שקלים וברור שאנחנו חייבים לאפשר את פעילות מערכת החינוך מסיבות כלכליות ופדגוגיות".

 

 

 

גלנט חזר על דבריו לפיהם הכוונה היא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר וציין כי קבע עקרונות שנשענים על תובנות שהגיעו מהשטח - מהרשויות המקומיות, מבתי הספר, מהורים וממורים. לדבריו, העיקרון המנחה המרכזי הוא מניעתי, כך שתתאפשר למידה בצל הקורונה, מה שיפחית את הצורך בשינויים במתווה שנקבע.

שר החינוך יואב גלנט שר החינוך יואב גלנט

 

 

העקרונות שנקבעו:

 

1. עד 18 תלמידים ילמדו בכל גן וכיתה.

 

2. גני הילדים ילמדו בשתי קבוצות נפרדות, אך בחלק מהמקומות תתבצע החלוקה בתוך גנים שבהם השטח גדול יחסית, ויותקנו מחיצות. גננת אחת תהיה אחראית על שתי הקבוצות ובכל קבוצה תהיה סייעת שתקבל תגבור. בכל גן תשובץ סייעת נוספת. במקרה ששטח הגן אינו גדול מספיק קבוצה אחת תלמד בגן, ואילו האחרת במתנ"ס, מבנה ציבור או בכיתה בבית ספר.

 

3. במקרה של למידה מרחוק בכיתה ה' ובכיתות גבוהות יותר, תתקיים לפחות יום אחד בשבוע למידה בבית הספר כדי לשמור על המסגרת הבית ספרית, על הקשר עם המורים ולייצר גמישות. הלמידה בבית הספר תתקיים בחצאי כיתות, כשמחצית הכיתה שנשארה בבית תלמד בזום עם התלמידים שבבית הספר.

 

יישום המתווה ייעשה על ידי משרדי החינוך, האוצר והבריאות. משרד הבריאות יאשר מחדש את המתווים בהתאם למצב התחלואה באופן שיענה על הצורך למנוע את התפשטותה. במשרד החינוך אמרו כי יהיה שיתוף פעולה בנושא עם הרשויות המקומיות, השלטון המקומי, ההורים , המורים וארגוני המורים, ותגובש תוכנית לשמירה על אוכלוסיות מיוחדות כמו חינוך מיוחד וכפרי נוער.

 

בנוסף צוין כי משרד החינוך והרשויות המקומיות יפעלו לגיוס כוח אדם באלפים, כדי שישמשו ככוח עזר בגני הילדים. בין היתר יגויסו פנסיונרים של מערכת החינוך, סטודנטים ומובטלים. גלנט אמר כי בכך ניתן יהיה לסייע במניעת אבטלה ובמתן מענה לתגבור בהתאם לצורך, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים.

 

שר החינוך הדגיש כי הפתרונות יהיו דיפרנציאליים וישתנו מיישוב ליישוב ובתוך הערים, וכן בין מגזרים שונים, בהתאם לאופי ולתנאים הייחודיים. גלנט ציין כי לקראת החזרה ללימודים ייצא משרד החינוך בהסברה להורים ולילדים עם המסר: "כאשר הילד נדבק - גם סבא וסבתא בסכנה".

 

"שלושת המתווים שקבענו נשמרים וכעת אנחנו מתווים את העקרונות ההפעלה" , אמר גלנט. "צריך לזכור שיש הבדלים ושונות בין האוכלוסיות השונות והרשויות, ואנחנו מאפשרים חופש פעולה, אבל הכול על פי המתווים והעקרונות".

 

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין, אמר כי העיקרון הריאלי לגבי גני הילדים הוא רק באמצעות חלוקתם לשניים. לדבריו, אין היתכנות לפתיחת גני ילדים בבתי ספר ובמתנ"סים. "העלויות גבוהות מאוד ומגיעות לפי הערכות לחמישה מיליארד שקלים", אמר ביבס. "כדי לבצע התאמות במבנים בבתי ספר נצטרך לפחות ארבעה חודשים וגם זה לא בטוח משום שהדבר מחייב אישורים והיערכות.

 

"אנחנו ברשויות המקומיות נערכים רק לחלוקת גני הילדים בתוך המבנה עצמו משום שכל דרך אחרת אינה ישימה. אמרנו לשר החינוך לגבי שלושת המתווים שקבע שמבחינתנו לא ניתן לפתוח גני ילדים נוספים מחוץ למבנה הגן הקבוע.

 

"בכל מקרה, ברור שאין מתווה אחד ליישום, והפעלת גני הילדים ובתי הספר קשורה למצב התחלואה וההחלטות שיתקבלו. אנחנו נערכים בתיאום עם משרד החינוך לתרחישים השונים. אנחנו יודעים להפעיל את מערכת החינוך יפה מאוד וכל עיר מכירה את הצרכים שלה ולא צרכים שיגידו לנו איך להפעיל. יש מספר מתווים ריאליים ונפעל בהתאם למצב התחלואה ובהתאם למתווים שקבע מספר החינוך".

x