פורד חושפת את הברונקו: רכב שטח קשוח שיתחרה בג'יפ רנגלר
יצרנית הרכב האמריקאית מציגה גרסאות מחודשות לדגם שיצא עוד בשנות ה-60'. מוצע הן עם ארבע דלתות והן עם שתיים
לאחר לא מעט שנות המתנה ואינספור טיזרים, פורד חושפת את אחד הרכבים החשובים ביותר בעשור הנוכחי: פורד ברונקו החדש - המיועד להגיע בעתיד גם לישראל.
- פורד משיקה מותג חדש שיתחרה בג'יפ: "ברונקו"
- פורד: מפסיקה לפרסם ברשתות חברתיות למשך חודש
- פורד רצתה רכב כביש־שטח, אבל הוא יצא מפוקוס
פורד עצמה נמנעה מיצור של רכבי שטח קשוחים אמיתיים זה מספר שנים, אך לנוכח זינוק במכירות בפלח שוק זה במהלך השנים האחרונות, הוחלט על הצגת משפחה שלמה של דגמים הנושאים את שמו של פורד ברונקו - רכב שטח שפורד הציגה עוד במהלך שנות השישים כמתחרה לג'יפ.
בדומה למתחרה העיקרית ג'יפ, שחווה בימים אלה עדנה הודות לרנגלר על שלל גרסאותיו, גם פורד בחרה להציג רכב שטח קשוח אמיתי, כלומר לא רכב כביש שטח או קרוס אובר בעל יכולת שטח בינונית, אלא רכב שטח מלא אשר מוצע הן בתצורה בעלת שתי דלתות והן בתצורה בעלת ארבע דלתות, כולל גג שניתן לפירוק מהיר.
רשימת האפשרויות המופיעות בקטלוג של הברונקו החדש כוללת מאות אפשרויות אבזור שונות המתייחסות הן למערכת ההנעה והן לשלל תוספות המופיעות בגרסאות הנושאות שמות כגון "ססקוואץ'" ו-"GOAT" (עז). רשימת המנועים כוללת מנוע טורבו בסיסי בעל ארבע בוכנות שניתן להזמין עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שבע מהירויות - מאפיין נדיר ברכב אמריקאי שאינו ספורטיבי - או לסירוגין עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת עשר מהירויות.
לצד מנוע הבנזין הבסיסי מוצע גם מנוע בכיר בעל שש בוכנות בנפח 2.7 ליטרים המשודך לתיבה אוטומטית. בניגוד למתחרה העיקרי הרנגלר, המבוסס על צמד סרנים חיים, הברונקו מצויד רק בסרן חי מאחור - ומקדימה עדיין מצויד במתלים נפרדים, כלומר מתלים שדומים במידה מסוימת לאלה של מכונית נוסעים. ועם זאת - פורד כוללת ברשימת האפשרויות בולמי זעזועים מתכווננים וגם נעילות דיפרנציאל. בשני המקרים - של המנוע הבסיסי וגם של המנוע הבכיר - ניתן לאבזר את הרכב במספר גדול של חבילות שטח שונות, הכוללות באופן נדיר גם בחירה בין מספר גדלים של גלגלים, כאשר הגלגל הגדול ביותר שניתן להתקין בברונקו עוטה צמיגי 35 אינץ', כלומר אחת המידות הגדולות ביותר שניתן לרכוש ברכב שטח.