בזכות השוק האמריקאי: הטנדרים הזולים חוזרים
השוק האמריקאי צפוי להחזיר את הטנדרים לארץ. הראשון יהיה יונדאי סנטה פה קרוז, שמתבסס על הסנטה פה המוכר וייוצר לצידו במפעל יונדאי באלבמה החל מ־2021. יהיו לו מנועי 2,000 ו־2,400 סמ"ק
בשנות ה־80 וה־90 הם היו להיט ישראלי: טנדרים מבוססי מכוניות נוסעים, קטנים וזולים, כמו שמכרו סובארו וסקודה. בהמשך היצרנים האירופים זנחו את השוק מטעמי תדמית, והוא משגשג מאז בעיקר בדרום אמריקה, עם דגמים שאי אפשר לייבא לישראל בהיעדר תקינה מתאימה. מאז מי שזקוק לטנדר יכול לרכוש רק דגמים יפנים, עם שלדת סולם שמאפשרת כושר נשיאה של טון ומחיר שמתחיל בדרך ב־200 אלף שקל.
- משרד הביטחון נערך להצטיידות בטנדרים קלים
- לראשונה בארה"ב: באפריל נמכרו יותר טנדרים ממכוניות נוסעים
- פורסם מכרז חדש ל-1,500 טנדרים עבור המדינה
השוק האמריקאי צפוי להחזיר את הטנדרים לארץ, שכן הם קבוצת השוק היחידה ששורדת בארה"ב את נהירת הנהגים לג'יפונים, ויצרני הרכב צפויים להשיק שם פיק־אפים קטנים וזולים מבעבר: עם קבינה כפולה, מאובזרים וחזקים וכושר נשיאה של כ־500 ק"ג, שישמשו יותר כרכבי פנאי מאנשי מקצוע שזקוקים לכושר נשיאה גדול. הראשון יהיה יונדאי סנטה פה קרוז, שמתבסס על הסנטה פה המוכר וייוצר לצידו במפעל יונדאי באלבמה החל מ־2021. יהיו לו מנועי 2,000 ו־2,400 סמ"ק, הנעה כפולה ותיבה אוטומטית 8 הילוכים. התנהגות הכביש, הנוחות והביצועים יהיו טובים בהרבה מאיסוזו די מקס, טויוטה היי לקס ומיצובישי טריטון ששולטים בקטגוריה בארץ. בארה"ב מחירו יתחיל בפחות מ־25 אלף דולר, מה שאומר מחיר ישראלי של פחות מ־200 אלף שקל.
השני יהיה טנדר קטן וזול יותר שיתבסס על פלטפורמת הפורד פוקוס, וייכנס לייצור בסוף 2021 במפעל פורד במקסיקו. כאן כבר מדובר בטנדר משפחתי, עם מנוע 2,000 סמ"ק, הנעה קדמית או כפולה, וגיר אוטומטי 8 הילוכים גם כן. איורים ראשונים כבר הוצגו לדילרים בארה"ב ובקנדה, בליווי הסבר שהטנדר העממי יחליף בשוק האמריקאי את פוקוס ואת הפיאסטה הקטנה יותר, מה שאומר מחיר בסיסי של פחות מ־20 אלף דולר. בשקלים מדובר על מחיר של כ־150 אלף שקל, עמוק בקטגוריית הג'יפונים הפופולריים.