ישראייר תמשיך לטוס לאילת: "המדינה התחייבה לסבסד הפעלת הקו"
לאחר שמנכ"ל ישראייר אמר כי הטיסות לאילת ייפסקו ב-14 בחודש - הודיעו משרדי התחבורה והאוצר כי נמצא פתרון שיאפשר את המשך הפעלת הקו. לפי ההערכות, המדינה תעביר לחברה מיליון שקל בחודשיים; עוד סוכם על הוספת שתי טיסות יומיות המיועדות לתושבי העיר הדרומית
חברת ישראייר לא תסגור את הקו לאילת, לאחר שמשרדי התחבורה והאוצר התחייבו לסבסד את הפעלתו. לפי ההערכות, המדינה תעביר לישראייר מיליון שקל בחודשיים.
- ישראייר מדממת: הפסידה 40 מיליון דולר ברבעון הראשון
- ישראייר: "נפסיק לטוס לאילת בעוד שבועיים, אם לא ייקבע מתווה לטיסות לחו"ל"
- הטייסים מציעים לרכוש את ישראייר ב-90 מיליון שקל במזומן
בתחילת השבוע שעבר אמר מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס כי במידה שלא יינתנו פתרונות להימשכות המשבר, תיאלץ החברה להפסיק את פעילותה בקו לאילת. היום הודיע סירקיס כי החברה תפסיק את הפעילות בקו ב-14 בחודש.
ואולם הערב הודיעו משרדי האוצר והתחבורה כי יעניקו רשת ביטחון שתאפשר את המשך הטיסות לאילת. עוד סוכם כי ישראייר תוסיף שתי טיסות יומיות המיועדות לתושבי אילת: טיסה בוקר שתצא מהעיר הדרומית בשעה 7:30, וטיסה נוספת שתצא ב-17:30 מנתב"ג לאילת.
הפסקת הטיסות לאילת היתה מנתקת את הקשר האווירי בינה לבין המרכז, פוגעת בתיירות ובתושבי העיר - בעיקר אלו שנזקקים לשירותי רפואה במרכז.
ישראייר, בניגוד לאל על, המשיכה בפעילות מצומצמת בתקופת משבר הקורונה - ושמרה על שתי טיסות שבועיות לאילת. לאחרונה הגדילה את מספרן לחמש, עם פתיחת המלונות. כמו כן ביצעה טיסות חילוץ ומטען.
לחברה אושרה הלוואה בערבות מדינה בסך 90 מיליון שקל שעדיין לא נלקחה.
סירקיס אמר ל"כלכליסט": כי מתווה סיוע המדינה (גובה ההלוואה, נ"ז) נקבע כשעוד האמינו כי ביולי יחלו טיסות לחו"ל. כעת, לאור הדחייה והתחזית כי רק באוקטובר ייפתחו השמים, האוצר צריך, לטענתו, לעדכן את הסיוע.