בלעדי לכלכליסט
מפעל מנועי בית שמש מפטר 120 עובדים
המפעל מתכנן לפטר כ־12% מכוח האדם שלו, 92 מבין 750 עובדי החברה. פיטוריהם יצטרפו לקיצוצים בחברה־הבת חישולי כרמל, שפיטרה בחודש שעבר 27 מבין 200 עובדיה
- פימי מכרה 7.5% ממניות מנועי בית שמש ב-100 מיליון שקל
- "צריך לייצר מנגנון שיקנה לחברות זמן תחת האי ודאות"
- "אחד האלמנטים החשובים ביותר להשבחת חברות הוא איתור וניהול נכון של מנועי הצמיחה"
מנועי בית שמש מייצרת רכיבים למנועי סילון, ויש לה הסכמים ארוכי טווח עם יצרניות מובילות בעולם כמו פראט אנד וויטני האמריקאית ו־MTU הגרמנית. מאז 2016 נמצאת החברה בשליטת קרן פימי, שמחזיקה ב־36.5% מהמניות ושמינתה את המנכ”ל הנוכחי רם דרורי. ברבעון הראשון ב־2020 עוד דיווחה מנועי בית שמש על עלייה של 24.4% בהכנסותיה ל־48.8 מיליון דולר, אם כי הרווח הנקי ירד ב־36% ל־3.6 מיליון דולר.
עם פרסום הדו”ח במאי אמר דרורי לכלכליסט: "אנו גם נשענים על שוק התעופה האזרחי, ש־70% ממטוסיו מקורקעים, וחברות התעופה עושות את ההערכות שלהן כדי לשמור על הקופה. שנת 2020 נמצאת באי־ודאות גבוהה".
דרורי התגאה בשיחה כי החברה שימרה את עובדיה אך התלונן שהמדינה לא מסייעת לה: "צמצמנו הוצאות אך דאגנו לא לפטר עובדים. לחברות נוספות כמונו שעבדו ולא פיטרו עובדים, אין מענה כיום מהאוצר”.
גבי אסרף, יו"ר ארגון עובדי התעשייה בהסתדרות, אמר לכלכליסט בתגובה: “אנחנו מבינים הוצאת עובדים לחל"ת, אך לא נקבל פיטורים. ההנהלה מנצלת את ההזדמנות. התעופה עוד תחזור, והחברה תזדקק לעובדים המיומנים שלה".
ממנועי בית שמש נמסר בתגובה: אנחנו לא מגיבים לשמועות.