$
בארץ

אל על על מתקרבת להשבתה מוחלטת: 500 עובדים נוספים, בהם 100 טייסים, יוצאו לחל"ת

החברה טוענת כי הטייסים מסרבים לאייש טיסות במסגרת המאבק המקצועי שהם מנהלים, והיא מוציאה אותם לחל"ת יחד עם 450 הטייסים שכבר הוצאו; כל טיסות הנוסעים של אל על לפריז, לונדון וניו יורק בוטלו היום; בפועל, רק 300 עובדים ממשיכים לעבוד בחברה

נווית זומר 23:2402.07.20

הקרב בין טייסי אל על להנהלת החברה הגיע הערב (ה') לשיאו: 500 עובדים, בהם 100 טייסים שעדיין טסו, הוצאו לחל"ת לאחר שלטענת ההנהלה סירבו לאייש טיסות במסגרת המאבק המקצועי שהם מנהלים. כל טיסות הנוסעים של אל על לפריז, לונדון וניו יורק בוטלו היום, והנוסעים הועברו לחברות תעופה אחרות כמו יונייטיד וישראייר, שתבצע את הטיסות ללונדון ופריז. כעת עובדים בחברה בפועל 300 עובדים בלבד לאחר שכ-6,000 עובדים בסך הכל הוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה.

 

 

 

באל על מועסקים כ-550 טייסים, כשעד היום 450 מהם הוצאו לחל"ת. החברה ממשיכה להפעיל טיסות מטען דרך קבלן משנה שלה, חברת אטלס, מארה"ב שמשתמשת בטייסים משלה.

 

 

מטוס אל על מטוס אל על צילום: דוברות אל על

 

אזור חניית המטוסים בנתב"ג, מאויש עתה בעשרות מטוסי של אל על שהוחזרו והם מושבתים. מהחברה נמסר בתגובה: "אנחנו מבצעים התאמת כוח אדם לפעילות המסחרית מאחר שהטייסים מסרבים לאייש את הטיסות".

 

עד הטייסים הוא האגוז הקשה ביותר בדרכה של הנהלת אל על להשיג הסכמי עבודה חדשים בהתאם לתוכנית ההבראה, עם ארבעת ועדי העובדים. לכלכליסט נודע כי לאחר שהושג הסכם עם ועד הדיילים וצוותי האוויר לפיו יפוטרו כ-500 דיילים, ההנהלה במו"מ מתקדם עם ועד עובדי התחזוקה וועד המנהלה.  יש לציין כי אם ועד הטייסים יהיה המכשלה האחרונה בדרך לקבלת הסיוע הממשלתי לאל על, רשאית ההסתדרות כנציג העובדים לחתום על ההסכם במקומם, אם כי מדובר בפתרון קיצון.

 

ועד הטייסים בראשותו היו"ר החדש, ניר ראובני, יוצא בגלוי נגד חברת כנפיים, שהיא בעלת המניות באל על, בטענה כי אינה מסייעת לחברה. הוועד תומך במתווה האוצר שכולל הנפקת מניות בסך 150 מיליון דולר והעברת השליטה בחברה לידי המדינה. מתווה אחר של האוצר כולל 400 מיליון דולר הלוואה בערבות מדינה והזרמת הון בסך 150 מיליון שקל על ידי בעלי השליטה.

 

בשבוע הקרוב אמור דירקטוריון אלעל להכריע בין שני המתווים השונים.

x