אל על: בוטלו הטיסות לניו יורק ולפריז; הוועד: ההנהלה לא מכבדת הסכמים
פגישה בין יו"ר ועד הטייסים לבין מנכ"ל החברה הסתיימה אתמול בפיצוץ; הוועד מאשים את החברה באי כיבוד הסכמי עבודה, וטוען: לא הודענו על השבתת החברה. הנוסעים שהיו אמורים להמריא הבוקר לניו יורק הועברו לטיסה של יונייטד
שוב סוער באל על: הנהלת החברה טוענת שאף טייס לא נרשם למכרזים שפרסמה אתמול (ג'), לאיוש שלוש טיסות מטען שאמורות לטוס מחר. מנגד, מוועד טייסי אל על נמסר כי הם לא הודיעו על השבתת החברה. ברקע לדברים: פגישה בין יו"ר ועד הטייסים בראשות ניר ראובני, למנכ"ל החברה גונן אוסישקין, שהסתיימה בפיצוץ - ולאחריה שלח הוועד מכתב חריף להנהלה.
הבוקר - בעקבות סירוב הטייסים האמור לאייש את הטיסות - בוטלה טיסת אל על שהיתה אמורה להמריא לניו יורק, ונוסעיה הועברו לטיסת יונייטד; כמו כן, בוטלה טיסה שהייתה אמורה להמריא לפריז, וטיסת מטען נוספת.
בעקבות פיצוץ השיחה בין ראובני לאוסישקין אתמול, הוציא הוועד מכתב בו נכתב כי "הוועד דורש את כיבוד ההסכמים מצד ההנהלה, לרבות הסדרי הביניים שסוכמו ובוטלו חד צדדית, שנועדו לסייע לחברה לצלוח את התקופה הקשה. המנכ"ל הודיע לטייסים כי אינו מסוגל להיענות לבקשתם. לאור כל אלה, ולאחר שהנהלת החברה לא כיבדה גם את ההסכמים שעליהם חתמה עם הוועד לפני פחות מחודש, לוועד לא נותר אלא להגיע למסקנה, כי אין ביכולתה של בעלת החברה לחלץ אותה ממצבה".
- הסכם באל על: כ-500 דיילים יפוטרו, הטבות לצוותי האוויר יקוצצו
- "במקום מנכ"ל אל על הייתי מודיע על חדלות פירעון - אולי המדינה הייתה נבהלת"
- דירקטוריון אל על לא נלהב מסירת ההצלה באופק
עוד טוענים בוועד כי "לצערם של הטייסים, בעלת החברה לא מסוגלת לפגוש את מתווה החילוץ הנדיב מצד האוצר, אינה מסוגלת להגיע להסכמים עם העובדים ואינה מסוגלת להנהיג את החברה בשעה זו. חברת אל על, המוביל הלאומי של ישראל, זקוקה להזרמת הון - אם מהבעלים הקיימים או מבעלים אחרים, שיהיו מסוגלים להנהיג את החברה ולצלוח את משבר הקורונה. טייסי אל על יעמדו לצידם ויסייעו לכל מי שיפגינו את המסוגלות הזאת".
ועד הטייסים הוא האגוז הקשה ביותר לפיצוח מבין ארבעת הוועדים הפועלים באל על (עם ועד צוותי האוויר והדיילים כבר נחתם הסכם, נ.ז). הטייסים דורשים כי תמורת ויתורים בשכר ובתנאי עבודה הנדרשים מהם במסגרת הסכם העבודה החדש ובתוכנית ההבראה שהציב האוצר לאל על כתנאי לסיוע, הם יקבלו אופציות למניות שניתנות למימוש, כאשר אל על תחזור להרוויח. הדרישה נענתה בשלילה על ידי אל על.
לאחרונה הוחלף ראש ועד הטייסים בקברניט ניר ראובני, שגישתו מיליטנטית יותר, ובעקבותיה גברו ההתקפות על בעלי אל על שלא מזרימים הון לחברה. בנוסף הביע ועד הטייסים תמיכה במתווה האוצר להנפקת זכויות, במסגרתו השליטה באל על תעבור לידי המדינה. עד כה, מתוך 650 טייסי אל על הוחזרו לעבודה רק 110 טייסים.
מהחברה נמסר בתגובה: "אל על נמצאת בתהליך מתקדם של סיכום מתווה הסיוע מהמדינה באחד משני המתווים המוצעים. תנאי יסוד לקבלת המתווה הוא חתימה על הסכם התייעלות עם העובדים. להנהלת אל על חשוב לעשות הכול על מנת לעמוד בדרישות הממשלה, ולהיערך באופן מדורג לחזרה לפעילות".