$
בארץ

ממחרתיים: מחצית מהמערך הארצי של הטסטים לתלמידי נהיגה יושבת

עובדי חברת מילגם ישביתו את העבודה בתחום הזכיון של החברה - מפ"ת ועד צפון הארץ; 120 העובדים, המבצעים כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים ביום, טוענים כי ההנהלה גוררת רגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון

ליאור גוטמן 11:4029.06.20

ההסתדרות הודיעה הבוקר (ב') להנהלת חברת מילגם על השבתה ממחרתיים (ד') של מערך מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) באזור שלה - מפתח תקווה ועד צפון הארץ. מילגם היא אחת משתי הזכייניות בתחום. הסיבה: מחלוקת עם ההנהלה בנושא הסכם קיבוצי.

 

לפיכך, מיום רביעי כ-120 עובדי החברה, המבצעים כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים ביום, ישבתו, ולא יתקיימו מבחני נהיגה לרכבים פרטיים ומסחריים, אוטובוסים, רכבים דו-גלגליים וחקלאיים. 

  

 צילום: ערן גרנות

 

כפי שפורסם בכלכליסט, בסוף השבוע הודיע איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות עו"ד אבי אדרי, להנהלת החברה כי על רקע גרירת הרגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון ומבוי סתום בדיונים, לא נותרה בידי נציגות העובדים אלא לנקוט בצעדים ארגוניים.

 

לפני כחצי שנה התאגדו 120 עובדי החברה בהסתדרות ופתחו במשא ומתן להסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתם. לטענת ההסתדרות, במהלך הפגישות בין הצדדים הציבה הנהלת החברה דרישות להתייעלויות פיננסיות תחת הנימוק של חוסר רווחיות בזמן משבר הקורונה. עוד אומרים בהסתדרות, שנציגות העובדים הסכימה לקיצוצי שכר משמעותיים לעובדים, אולם העלתה דרישה להחיל עבורם מנגנון "סיום העסקה" מסודר. הנהלת מילגם דחתה על הסף את דרישה זו, היחידה שהוצגה על ידי נציגות העובדים.

 

מחברת מילגם נמסר, "מאז הופרטו הטסטים בישראל השירות לציבור הנבחנים השתפר לאין שיעור וזמן ההמתנה לטסט ירד באופן ניכר. השבתת הטסטים בעת הזו מנותקת מהעם ומן המתרחש במדינה ומחזירה אותנו שנים אחורה. לאחר חודש וחצי בהן לא בוצעו טסטים, בוחרים מיעוט מבעלי השכר הגבוה מבין הבוחנים בצעד אלים וקיצוני שכל תכליתו פגיעה בציבור גדול של נבחנים. כולנו תקווה שהבוחנים יתייצבו לעבודה כרגיל ויבינו את הקושי שבו נמצא כל המשק וייכנסו כמו כולנו אל מתחת לאלונקה".

 

x