פרסום ראשון
עכשיו זה רשמי: מירי רגב דוחה את הפעלת אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית
משרד התחבורה הודיע לשלוש האפליקציות כי הפיילוט לבחינתן יוארך, אך לא פירט בכמה זמן. זהו ניצחון למפעילת הרב קו, שמרוויחה 35 מיליון שקל בשנה, וכעת לא תאבד משתמשים למתחרות החדשות
ימים לפני עלייתן לחנויות האפליקציות, משרד התחבורה הודיע היום (ה') כי הוא מקפיא את הפעלת אפליקציות התשלום לתחבורה הציבורית. זאת דווקא בזמן שרכבת ישראל פועלת בתפוסה נמוכה, ומשוועת לנוסעים חדשים שהאפליקציות היו אמורות לספק.
- סמוטריץ' נגד רגב: "עיכוב אפליקציות התשלום יהיה כניעה לאינטרסים כלכליים"
- רגב: "אל על והאוצר צריכים לשבת עד שייצא עשן לבן"
- רגב שמה ברקס להפעלת התשלום החכם בתחבורה הציבורית
אמיר אסרף, ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, הודיע בשעות האחרונות לצוותים של מוביט-פנגו, הופ און וסלופארק וישרארכט, על הארכת הפיילוט לבחינת האפליקציות, לפני עלייתן לאוויר. כל אחת מהאפליקציות גייסה מאות נסיינים שמשתמשים בהן כעת, כדי לוודא את תקינותן לפני ההפעלה ע"י הציבור הרחב. הפיילוטים היו אמורים להסתיים בשבוע הבא.
אסרף נימק את הדחייה בדיון שהתקיים השבוע בכנסת, ובו חולקה לח"כים חוות דעת משפטית שטענה לבעיות פרטיות באפליקציות, חוות דעת שאותה מימנה חברת פיסנטרה, מפעילת שירות רב קו המתחרה. הפעלת האפליקציות הייתה פוגעת בהכנסות פיסנטרה, שמקבלת ממשרד התחבורה 35 מיליון שקל בשנה עבור שירותיה, והתמודדה ללא הצלחה במכרז אפליקציות התשלום.
כפי שנחשף בכלכליסט, הטיל משרד התחבורה מגבלות את השימוש שיוכלו לעשות החברות במידע שיאספו האפליקציות על הנוסעים, ומשרד המשפטים, כולל הרשות הארצית להגנת הפרטיות, היו שותפים לאישורן.
"ידוע לכם כי התקיים בוועדת הכלכלה בכנסת דיון סוער בנוגע למרכיבים פרטניים של תפעול היישומון ובעיקר בשאלות של הגנת הפרטיות ושמירה על מאגרי המידע. בדיון התבקשה הממשלה להעביר לוועדה מענה לשורה של שאלות. בהמשך לאמור, ובהנחיית שרת התחבורה עוסק הצוות המקצועי במשרד בבחינת הצעדים הנדרשים לצורך מתן מענה לשאלות שהתעוררו בדיון", כתב אסרף.
בניסיון להרגיע את חששות החברות שזכו במכרז האפליקציות, ואולי כדי לשכנע אותן שלא לנקוט צעדים משפטיים נגד ההחלטה, מוסיף אסרף: "מבלי לגרוע מכלליות האמור, נדגיש כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רואה באפשרות תיקוף ותשלום באמצעות יישומון חשיבות רבה לשיפור השירות לציבור הנוסעים ולעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. לכן הוחלט בשלב זה, על המשך הפיילוט למיצוי ולטיוב יכולות היישומונים לתקופה נוספת שתיקבע על ידי השרים".