בלעדי לכלכליסט
יבואני הרכב ישלמו 5 שקלים בלבד ליום על חניה בנתב"ג
רשות שדות התעופה נערכת למהלך שמיועד להביא את יבואני הרכב לחניוני נתב"ג. האמצעי: מחירי רצפה לאחסון מכוניות בלתי מכורות
רשות שדות התעופה נערכת למהלך שמיועד להביא את יבואני הרכב לחניוני נתב"ג. האמצעי: מחירי רצפה לאחסון מכוניות בלתי מכורות. במהלך השבועות האחרונים פנו נציגי רשות שדות התעופה אל יבואני הרכב הגדולים בשורה של הצעות לאחסון של רכבים בחניוני הטווח הארוך שבנתב"ג.
- על רקע הקורונה: רק 2,300 כניסות של מבקרים במאי
- עובדי רשות שדות התעופה יקבלו שכר עד ספטמבר - גם אם לא יעבדו
- המכונית החדשה שלכם עומדת להיות עוד יותר ישנה
מפניית רשות שדות התעופה אל יבואני הרכב עולים שני נושאים חשובים. ראשית: רשות שדות התעופה מוכנה להתחייב בפני יבואני הרכב כי תעמיד לרשותם את חניוני נתב"ג למשך תקופות זמן של עד שנה. כלומר ברשות שדות התעופה לא ממהרים לבנות על נוסעים שישובו לפחות למשך שנה.
מעבר לכך, הצעתה של רשות שדות התעופה ליבואני הרכב קוסמת במיוחד: אחסון בעלות של כחמישה שקלים ליום לכל מכונית, סכום שעשוי להשתנות קלות בהתאם לכמויות. לשם השוואה, בימים שטרם הקורונה נדרש אדם פרטי שמגיע עם מכוניתו לחניון הטווח הארוך בנתב"ג לשלם ארבעים שקלים לכל יום של אחסון של רכב בודד.
הצעתה של רשות שדות התעופה ליבואני הרכב נמוכה משמעותית, כך מדגישים היבואנים, ממחירי האחסון שגובים עבור חניה של מכונית בנמלי ישראל. כפ שנחשף ב"כלכליסט", יבואן רכב ראשון, צ'מפיון מוטורס, כבר איחסן מכוניות בנתב"ג לפני כחודשיים.
כעת צפויים יבואני רכב נוספים להצטרף לאור התעריפים שרשות שדות התעופה מציעה. יבואני הרכב עצמם מתמודדים בימים נאלה עםעודפי מלאי משמעותיים. כפי שפורסם ב"כלכליסט" רק לאחרונה האריך משרד התחבורה בחודש נוסף את פרק הזמן בו יבואני הרכב יוכלו להמשיך ולהחזיק במכוניות בלתי מכורות שממועד הגעתן לישראל חלפה מעל שנה.
מרשות שדות התעופה נמסר: "מקומות החניה בנתב"ג מותאמים לתנועת נוסעים של כ-25 מיליון נוסעים בשנה (תנועת הנוסעים ב2019 טרם הקורונה). תנועת נוסעים שאינה צפויה לשנת 2021. המקומות הנותרים פנויים ויאפשרו חניית רכבים שכורים לחברות השכרת הרכב המעוניינות במחירים המקובלים בשוק".