פרסום ראשון
פניית פרסה: תל אופן ימשיך לפעול בת"א ללא מימון העירייה - ויצרף אופניים חשמליים
בניגוד להודעת העירייה מאפריל - שירות השכרת האופניים שהקדים את הקורקינטים לא יפורק, וישיק עד סוף השנה מאות אופניים חשמליים שיצטרפו לצי האופניים הרגילים שלו. מפעילת השירות FSM תעבוד ללא מימון העירייה ונמצאת במו"מ לכניסה לערים נוספות בגוש דן
עיריית תל אביב ו-FSM, מפעילת שירות השכרת האופניים העירוני תל אופן, בדרך לסיכום על מתכונת חדשה שתאפשר את המשך הפעלתו בשנים הבאות. כך נודע ל"כלכליסט".
- מפעילת "תל אופן" מנסה לגייס מימון מפרסום להפעלת 1,500 אופניים חשמליים
- במקום תל אופן: עיריית ת"א תפרסם מכרז להפעלת אופניים חשמליים
- לאחר עשור: עיריית ת"א סוגרת את "תל אופן"
באפריל הודיעה העירייה כי לא תחדש את החוזה של תל אופן, שהחל לפעול ב-2011, והיה שירות השכרת האופניים העירוני הראשון בישראל. זאת, בנימוק שבעיר יש כבר אלטרנטיבות בדמות קורקינטים להשכרה. אולם על רקע הירידה בהכנסותיה בעקבות משבר הקורונה, ביקשו בעירייה גם לחסוך את דמי התמיכה השנתיים בתל אופן, בסכום של כ-10 מיליון שקל.
לאחר בחינה מחודשת, החליטה FSM להמשיך לפעול ללא התמיכה הכספית של עיריית תל אביב. תל אופן תצרף עד סוף השנה מאות זוגות אופניים חשמליים לצי שלה, שהשימוש בהם יתומחר באופן תחרותי ביחס למחירי חברות הקורקינטים החשמליים.
אופניים חשמליים נוחים ומהירים יותר ברכיבה בכביש, מה שיסייע בהורדת רוכבים מהמדרכות ובהפחתת הסכנה להולכי רגל. האופניים גם מתאימים לרכיבות ארוכות יותר, מה שיוכל להגביר את השימוש בהם כתחליף לרכב פרטי ולאוטובוסים העמוסים, שרבים חוששים לנסוע בהם בימי הקורונה.
האופניים החשמליים של תל אופן ימתינו בתחנות העגינה טעונים, כאשר אנשי מערך התפעול של FSM יגיעו לכל זוג אחת ליומיים ויחליפו את הסוללה, באחת שתספק טווח נסיעה של כ-75 ק"מ, שיספיק לפחות ליומיים שירות.
FSM תגייס חסויות ומנהלת מו"מ עם ערים נוספות בגוש דן להשיק גם בשטחן את שירות השכרת האופניים החשמליים שלה, מה שיגביר את זמינותם למשתמשים נוספים ויהפוך אותם לכלי יעיל לנסיעה ברחבי אזור תל אביב כולו.