$
בארץ

הקורונה גררה את דואר ישראל להפסד של 105 מיליון שקל ברבעון הראשון

החברה רשמה הפסד תפעולי של 55 מיליון שקל ו-EBITDA שלילי של 17 מיליון שקל; ההכנסות ירדו ב-12% ל-405 מיליון שקל, עקב צניחה של 45% בהזמנות מחו"ל

אביאור אבו 17:4404.06.20

הקורונה פגעה גם בדואר ישראל: החברה רשמהברבעון הראשון של 2020 הפסד נקי של 105 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת כאמור , עקב נזקי הנגיף ועקב ירידה של תיק ניירות הערך של הדואר (כתוצאה מירידת הבורסה) בהיקף של 43 מיליון שקל.

 

 

 

החברה מציגה הפסד תפעולי של כ-55 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן מציגה החברה EBITDA שלילי של 17 מיליון שקל, לעומת EBITDA חיובי של 39 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

הכנסות החברה ירדו ב-12% לכ-405 מיליון שקל, בשל ירידה בהזמנות מחו"ל, ובהכנסות מדואר כמותי בעקבות המעבר לשירותים דיגיטליים ולחשבוניות במייל.

 

ההשקעות הסתכמו בכ-52 מיליון שקל, מול כ-17.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, ועיקרן היה המשך השקעה בציוד, בקריה הדוארית במודיעין, במרכזי דוורים אזוריים, וכן במערכות מחשוב נוספות, כחלק מהערכות החברה להמשך הגידול בסחר המקוון בשנים הקרובות.

 

אי הוודאות הכלכלית והעיכובים בהטסות בחלק מהמדינות בתקופת הקורונה גרמו לירידה ממוצעת של כ-45% בהזמנת חבילות מחו"ל ברבעון, בו הוזמנו כ-10 מיליון חבילות מול כ-14.5 מיליון חבילות ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי במאי החלה התאוששות בהזמנות. באפריל ומאי תיק ניירות הערך של החברה תיקן את עצמו, אחרי הירידה ברבעון.

 

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל צילום: אוראל כהן

 

בנוסף, נפגעו פעילות היבוא העסקי וכן פעילות היצוא של חברת דואר ישראל, כתוצאה מירידה כלל עולמית בפעילות עסקית של לקוחות בתקופת הקורונה, לרבות ירידה בהטסות, עד כמעט עצירה, ושילוח של פלטפורמות בינלאומיות גדולות לישראל.

 

ירידה של 46% במספר הלקוחות בסניפים

 

בחודש מרץ הגיעו 1.68 מיליון לקוחות לסניפי הדואר, מול 2.145 מיליון לקוחות במרץ בשנה שעברה - ירידה של כ-46%. באפריל הודיעה רשות החברות הממשלתיות כי תחזור לקידום הפרטת חברת דואר ישראל ותחל בפרסום המכרז למכירת 20% מהחברה במהלך השנה. בתחילת חודש יוני הודיעה החברה על חזרה מלאה לשגרה.

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "החברה הכינה תכנית יציאה מהמשבר בשיתוף חברת הייעוץ PWC, על מנת לאתר הזדמנויות ולצמצם את הפגיעה העסקית בתחומי הסחר והפיננסיים, כדי לחזור במהירות לשגרת פעילות. במקביל אנו ממשיכים להיערך למעבר מטה החברה למודיעין שעלויות על שטחי נדל"ן לצד יצירת מודל עבודה יעיל יותר".

 

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, הוסיף: "החברה נערכת בימים אלה להפרטת החברה, כאשר אנו מאמינים שכניסת משקיע בשלב זה הכרחית, ותסייע לחברה לצמוח, ותאפשר לנו להתמודד טוב יותר ברמה העסקית עם אתגרי העתיד".

x