בלעדי לכלכליסט
מנכ"ל יבואנית פיז'ו וסיטרואן: "חלק מהעובדים לא יחזרו לעבודה"
דני שביט פרסם מכתב לעובדי החברה: "חלק מהעובדים קיבלו הודעות שלא יחזרו לעבודה. אנו עושים צעד זה בצער רב אך מחוייב לתקופה". לדבריו, בחברה מתוכננים גם מספר שינויים ארגוניים. "אם לקוחות לא ישובו בקצב מספק והמדינה לא תזרים במהרה תקציבי חילוץ, נהיה עדים לפשיטת רגל של חברות שלא הצליחו לשרוד את מבחן התזרים", הוסיף
"אם לקוחות לא ישובו בקצב מספק והמדינה לא תזרים במהרה תקציבי חילוץ, בחודשים הקרובים נהיה עדים לפשיטת רגל של חברות שלא הצליחו לשרוד את מבחן התזרים בחודשים אלה", כך כתב היום דני שביט, מנכ"ל קבוצת דוד לובינסקי יבואנית פיז'ו וסיטרואן במכתב שיועד לעובדי החברה. בדומה לרוב יבואניות הרכב אשר מייבאות מוצר אירופי, גם דוד לובינסקי מתמודדת עם קשיי יצור של יצרניות הרכב הצרפתיות, כמו גם עם לקוחות שנפגעו כלכלית בגלל הקורונה.
במכתב מדגיש שביט כי לובינסקי איתנה, אך עם זאת, לדבריו "אנו מעריכים שהיקף פעילות ענף הליסינג וההשכרה (לקוחות הרכב החדש) יטפס ל"שיגרה מלאה" בצורה איטית ומדודה, התהליך עשוי אף להמשך אל הרבעון הראשון של 2021". לפי שביט, תהליך זה תלוי בקצב מכירה של מכוניות משומשות, מועד וקצב פתיחת מסגרות אשראי לחברות הליסינג וקצב החזרת כלי רכב על ידי לקוחות הליסינג. במכתבו מדגיש שביט כי יתכן גם מצב של מחסור במכוניות עקב קשיי יצור של יצרניות הרכב שאותם לובינסקי מייצגת בישראל, מחסור שיורגש ככל הנראה במהלך הרבעון השלישי של השנה.
שינויים ארגוניים מתבקשים
לצד התחזיות לגבי ענף הרכב הישראלי מפרט שביט שורה של צעדים ארגוניים שיבוצעו בקבוצת דוד לובינסקי לנוכח הקורונה. שינויים ששביט מגדיר כ"שגרה חדשה" שתיכנס לתוקף ב-1 ביוני. לפי שביט: "בימים האחרונים, הודיעו המנהלים לעובדים שחוזרים לעבודה מלאה או חלקית אך לצערי, חלק מהעובדים קיבלו הודעות שהם לא יחזרו לעבודה ויצאו לפרישה יזומה. אנו עושים צעד זה בצער רב אך מחוייב לתקופה".
במכתבו מדגיש שביט כי עובדים שישוחררו מן החברה יזכו לתמיכה במהלך תקופתם הראשונה לאחר העזיבה. בנוסף יבוצעו בחברה מספר שינויים ארגוניים. לדוגמה, פעילות מוקד המכירות תועבר לאחריות חטיבת המכירות. ותיאום נהיגות מבחן – תעבור לאחריות מוקד המכירות של רכב חדש.