סקר: 73% מנוסעי העסקים יהיו מוכנים לשלם יותר בתמורה להיגיינה מחמירה
על פי הסקר שערכה פלטפורמת הנסיעות העסקיות Arbitrip לקראת פתיחת השמיים, פרמטר השמירה על ההיגיינה והבריאות יתפוס את המקום הראשון בבחירת המלון, לפני פרמטרים שהיו מקובלים עד כה, כגון קירבה ליעד ועלות; 54% מאמינים שכבר בעוד כמה חודשים נחזור לבצע נסיעות עסקים כרגיל אבל רק 1.5% חושבים שמטרות הטיסות העסקיות יהיו זהות לתקופה שקדמה לקורונה
משבר הקורונה והחיים בעקבותיו יוצרים סטנדרטים חדשים בבחירת המלון המועדף בנסיעות עסקים. סקר שערכה החודש פלטפורמת הנסיעות העסקיות Arbitrip בקרב 300 נשאלים מארגונים עסקיים גדולים העלה שהקריטריון החשוב ביותר בבחירת מלון יהיה נושא הבריאות וההיגיינה. לא פחות מ-79% דירגו את הביטחון בכל הקשור לבריאות כפרמטר החשוב ביותר בבחירת מלון.
73% אף ציינו שיהיו מוכנים לשלם תוספת למלון או לחברת תעופה, שינהיגו נהלים מחמירים יותר בכל הקשור לבריאות ולהיגיינה.
הסקר שערכה Arbitrip לקראת פתיחתם של השמיים לטיסות בקרוב העלה נתונים מעניינים נוספים: 75% דירגו את מדיניות הביטול כחשובה מאוד ו-60% את הקרבה ליעד. רק ב-36% מהמקרים, "עלויות נמוכות" היו קריטיות עבור המזמינים. הסקר נערך בקרב ארגונים במגוון סקטורים (הייטק, נדל"ן, תשתיות וכו') המרבים לערוך נסיעות עסקים. כ-85% מהנשאלים היו מישראל, 7% מאנגליה, 3% מארה"ב והשאר ממדינות נוספות ברחבי העולם.
המשתתפים בסקר נשאלו מתי להערכתם הארגון שלהם יחזור לבצע נסיעות עסקים באופן שוטף. כ-54% העריכו שזה יקרה כבר בזמן הקרוב והארגון שלהם יחזור לבצע נסיעות ברבעון השלישי של השנה, בין החודשים יולי וספטמבר 2020. 36% העריכו שהארגון יחזור לנסיעות שוטפות ברבעון הרביעי של השנה, בין אוקטובר לדצמבר 2020, בעוד ש-7% העריכו שזה יקרה רק ב-2021 או אחרי.
האם נחזור לשגרת נסיעות רגילה כפי שהיה לפני שווירוס הקורונה הגיח לעולמנו? 49% מהנשאלים העריכו שכבר בתחילת 2021 הארגון שלהם יחזור לאותו היקף נסיעות כפי שהיה בימים לפני פרוץ הקורונה. 22% העריכו שזה יקרה מתישהו לקראת סוף השנה בין אוקטובר לדצמבר, ואחוז גבוה של נשאלים, 24%, העריכו שזה יקרה רק לאחר אפריל 2021.
אומנם כמעט מחצית מהנשאלים חושבים שכבר בתחילת השנה הבאה הארגון שלהם יחזור לאותו היקף נסיעות כמו לפני הקורונה, אך לדעתם המטרות העיקריות של הארגון בנסיעות עסקים יהיו שונות בתכלית לאחר שיוסרו כל המגבלות. 73% חושבים שיהיו אך ורק נסיעות הכרחיות וחיוניות. 52% חושבים שהמטרה העיקרית תהיה לבקר לקוחות ו-46% חושבים שהנסיעות יבוצעו רק על ידי מנהלים ובכירים בחברה. רק 1.5% מהנשאלים חושבים שהסיבות לנסיעות יהיו בדיוק כפי שהיו בעבר.
משבר הקורונה והסגר שנכפה על מרבית הציבור ברחבי העולם, הביא עימו גם אופי עבודה חדש עבור רבים, כגון עבודה מהבית ופגישות מרחוק והכיר לנו את הזום שדרכו המשכנו לנהל שגרת עבודה. 47% מהנשאלים צופים כבר מעכשיו שפגישות וירטואליות יחליפו את הנסיעות ב-70-30% מהמקרים. 27% צופים שפגישות וירטואליות יחליפו יותר מ-70% מהנסיעות ו-23% צופים שהם יחליפו פחות מ-30% מהנסיעות.