$
רכב

מכירות טסלה בסין זינקו ב-73% ברבעון הראשון של 2020

החברה של אילון מאסק מסרה 18.5 אלף מכוניות חשמליות ברבעון. במקביל, מכירות דגמי היוקרה המערביים בסין רשמו צניחה של 25%-40%

תומר הדר 15:0903.05.20

בזמן שאילון מאסק עסוק בציוצים, טסלה עושה חיל בסין. כך עולה מנתונים שמפרסם ארגון מפיצי הרכב בסין לסיכום הרבעון הראשון של 2020, שנחשב לאחד הקשים ביותר שידע שוק הרכב הסיני בשנים האחרונות.

 

 

 

הניתוח שמפרסם הארגון מתייחס ספציפית למכירות רכבי יוקרה מערביים. כך, לפי הדיווח מובילת שוק היוקרה הסיני ברבעון הראשון של 2020 היא מרצדס בנץ, שמסרה 138,960 מכוניות חדשות. מדובר בירידה של 20.3% ביחס לרבעון הראשון של 2019. במקום השני נמצאת ב.מ.וו עם 116,452 מסירות, ירידה של 30.9% ביחס לרבעון הראשון של 2019. אאודי במקום השלישי עם 113,300 מסירות רשמה ירידה של 28.9%.

 

אולם תצוגה של טסלה בסין אולם תצוגה של טסלה בסין צילום: רויטרס

 

 

לקסוס נמצאת במקום הרביעי עם 28,017 מסירות וירידה של 25%. את החמישיה הפותחת סוגרת קדילאק שמסרה 27 אלף מכוניות ורשמה ירידה של 40%.

 

 

לצד קריסת מכירות דגמי היוקרה האירופיים, האמריקאים והיפנים, טסלה רשמה זינוק של 73% עם 18,587 מסירות. את הזינוק במסירות טסלה ניתן לייחס למספר גורמים. ראשית, טסלה משווקת את המכוניות החשמליות שלה בסין, בדומה לרוב מדינות העולם, באמצעות אולמות מכירה וירטואליים, כלומר הרכישה היא אינטרנטית, ואילו הממשק של יצרני הרכב המתחרים לא מפותח דיו כדי לשווק מכוניות באינטרנט. מעבר לכך, טסלה עדיין נהנית מחדירה מוצלחת לשוק הסיני שלוותה בפתיחת מפעל סיני ראשון.

x