בלעדי לכלכליסט
בקשה לייצוגית נגד הולמס פלייס: "גובה תשלום למרות שחדרי הכושר סגורים"
דרישה להחזיר למנויים את התשלום עבור התקופה שבה מועדוני הכושר סגורים בגלל הקורונה. היקף התביעה מוערך ב-25 מיליון שקל
משבר הקורונה וסגירת מכוני הכושר בהוראת הממשלה מגיעים לזירה המשפטית. לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשת הולמס פלייס המוערכת בכ-25 מיליון שקל.
- בקשה לייצוגית של מחזיקי "חופשי חודשי" נגד הרכבת: "פעלה רק חצי חודש בגלל הקורונה"
- לשכת עורכי הדין: "מפעילי חדרי כושר ואולמות אירועים לא חייבים לשלם דמי שכירות"
מגיש הבקשה, שהוא מנוי של הולמס פלייס, טוען כי הרשת לא מפעילה את חדרי הכושר אך גובה מהצרכנים את מלוא התשלום הרגיל. לדבריו, "זוהי עשיית עושר שלא במשפט, במובנה הקלאסי והטהור ביותר".
המנוי מבקש, באמצעות עוה"ד נופר טל וכן עו"ד מתן פריידין, להשבת החלק היחסי מתוך התמורה ששילם עבור התקופה שבה לא התאפשר לו לנצל את המנוי באופן מלא.
בית המשפט מתבקש לאשר את הקבוצה המיוצגת בתור מי "שבכל המועדים הרלוונטיים לתובענה היה בעל מנוי באחד ממועדוני הכושר המופעלים על ידי הרשת ואשר נבצר ממנו להשתמש במנוי שימוש סביר ו/או כפי שביקש להשתמש בו כאשר רכש את המנוי, בשל סגירת חדרי הכושר מה-15 במרץ ועד למועד בו ישובו לפעול כסדרם או עד מועד אישור התביעה הייצוגית".
המבקש טוען בבקשה כי ב-14 במרץ שלחה הרשת הודעה למנויים כי בהמשך להודעה שפרסם משרד הבריאות הרשת תסגור את כל מעודוניה החל מה-15 במרץ והודיעה על העלאת תכנים בדף הפייסבוק שיעזרו למנויים להמשיך לשמור על שיגרת אמונים.
לטענתו, מאז ועד עתה "כל הודעות הרשת עסקו באימונים וירטואליים אשר יש לציין כי פורסמו לכלל הציבור. יצויין כי חברי הקבוצה לא מחזיקים בבתיהם ציוד כושר המתאים לאימונים", נטען.
מהרשת נמסר בתגובה: "כמו רבים, נאלצנו לסגור את מועדוני הכושר ואת מטה הקבוצה עם פרוץ הקורונה. נלמד ונתייחס לכתב התביעה אחרי שתגיע אלינו". הרשת מוסיפה כי בניגוד לנטען בתובענה היא פעולת כדין.